آموزش ذخیره و بازیابی تنظیمات شبکه وایرلس (Wireless) در ویندوز

یکی از بزرگترین دغدغه ها موقع تنظیم شبکه های بیسیم به یاد آوردن رمز عبور در آینده و تنظیم مجدد اون هست. علاوه بر این کلمه های عبور به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند و با خاطر سپردن چندین کلمه عبور یه مقدار مشکله. ویندوز سون یک راه حل ساده برای انتقال تنظیمات شبکه بیسیم از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگه در خودش پیش بینی کرده.بکاپ گرفتن و ذخیره کردن تنظیمات شبکه بیسیم در ویندوز سون خیلی ساده بر روی فلش مموری انجام میشه و این تنظیمات رو می تونید در یه سیستم یا لپ تاب بازیابی کنید. لازم به ذکره بعد از ذخیره کردن این اطلاعات از اونها می تونید در ویندوز xp و Vista و Seven استفاده کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

چطور تنظیمات شبکه بیسیم را ذخیره کنیم ؟

Network and Sharing Center رو باز کنید. برای انجام این کار بر روی آیکن شبکه که کنار ساعت ویندوز قرار گرفته کلیک و در پنجره ای که باز میشه Open Network and Sharing Center رو بزنید. همچنین از مسیر زیر هم می تونید این صفحه رو باز کنید.

Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center

وب سایت توسینسو

در قسمت سمت چپ صفحه بر روی لینک Manage wireless Networks کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

در پنجره ای که باز میشه می تونید لیست تمام شبکه های بیسیمی رو که تا حالا بهش وصل شدید ببینید. حالا روی هر کدوم که می خواید تنظیماتش رو ذخیره کنید دابل کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

در پنجره ای که باز میشه تمام خصوصیات اون شبکه رو میبینید. برای ذخیره تنظیمات روی فلش مموری روی لینک Copy this network profile to a USD flash drive کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

فلش مموریتون رو وصل کنید و منتظر بمونید تا شناسایی و دکمه Next فعال بشه. روی Next کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

عملیات ذخیره سازی فقط چند ثانیه طول میکشه. وقتی تموم شد بروی Close کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

اگر به محتویات فلش مموری نگاهی بندازید متوجه فایل setupSNK.exe و پوشه SMRTNTKY میشید. حواستون رو جمع کنید که این فایل و پوشه رو پاک نکنید.

وب سایت توسینسو

چطور اطلاعات ذخیره شده رو بازیابی کنیم؟

اول فلش مموری رو به PC یا لپ تابی که می خواید تنظیمات رو روش برگردونید وصل کنید. بعد فایل setupSNK.exe رو اجرا کنید. در پنجره باز شده Yes رو بزنید.

وب سایت توسینسو

تنظیمات در عرض چند ثانیه روی سیستم جدید ظاهر میشن و پیغام موفقیت آمیز بودن این عملیات نشون داده میشه که بعد از OK کردن می تونید به شبکه وصل بشین.

وب سایت توسینسو

این روش برای شبکه های بیسیم عمومی و مخفی و رهایی از تایپ کلمه های عبور طولانی خیلی مفیده . با وصل کردن فلش مموری و اجرای فایل Setup خیلی راحت به شبکه وصل میشید. اگر روش کاربردی دیگه ای بلدید تردید نکنید، همین الان از طریق نظرات بنویسید تا همه استفاده کنن.


نظرات