زهرا مرشدی
متخصص شبکه های مایکروسافت

آموزش تصویری اتصال از راه دور به کامپیوتر با Remote Assistance

چگونه از Remote Assistance ویندوز استفاده کنیم؟ در مقاله قبلی در خصوص روش های اتصال از راه دور به سیستم ها با استفاده از قابلیت Remote Desktop صحبت کردیم ، اما یک نکته ای در این بین شاید قابل قبول نباشد ، زمانی که شما به کامپیوتر مقصد ریموت می کنید ، کامپیوتر مقصد log off می شود و همین موضوع نقطه ضعف قابلیت Remote Desktop است ، به همین دلیل مایکروسافت سرویس دیگری به نام Remote Assistant را رائه داد که ضمن اینکه به شما قابلیت ریموت کردن را می دهد ، به شما امکان مشاهده همزمان تصویر توسط شما و کاربر مقصد و حتی چت کردن را نیز می دهد و این از جهاتی خیلی بهتر از سرویس Remote Desktop است ، این سرویس بر اساس ساختار دعوتنامه کار می کند یعنی هر کس برای انکه بتواند از این سرویس استفاده کند بایستی یا کسی را برای ریموت دعوت کند یا درخواست اتصال بدهد . این سرویس نیز مانند سرویس Remote Desktop از پورت 3389 استفاده می کند و بایستی تنظیمات مناسب فایروال را نیز برایش انجام بدهیم .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

دعوت کاربر دیگری برای حل مشکلات سیستم به وسیله ی Remote Assistance

وقتی توی سیستم در حال کار هستیم گاهی به مشکلاتی برمی خوریم که نمیتونیم حلشون کنیم،با استفاده از Remote Assistance میتونیم از یک نفر که قابل اعتماد ماست،کمک بگیریم.مشابه Remote desktop ولی حوزه ی عمل بیشتری داره.مثل خدمات پشتیبانی که میتونیم با درخواست از اونها مشکلمون رو حل کنیم.اولین کاری که میکنیم، درخواست کمک از کاربر.

درخواست کمک یا Request Help

برای درخواست کمک از قسمت search توی منوی start واژه ی Troubleshooting رو وارد میکنیم و enter میکنیم تا پنجره ی control panel باز بشه و روی لینک Get help from a friend کلیک میکنیم.

وب سایت توسینسو

حالاروی گزینه ی Invite someone to help you کلیک میکنیم.

وب سایت توسینسو

آسونترین روش استفاده از گزینه ی use easy connect که روی اون کلیک میکنیم.

وب سایت توسینسو

توی مرحله ی بعد از ما میپرسه که از چه طریق میخواید helper رو دعوت کنید؟ از طریق ایجاد دعوتنامه توی یک فایل(save this invitation as a file(یا از طریق ایمیل(use email to send invitation) وقتی انتخاب کردیم به ما یه password میده که باید اون رو به کسی که ازش کمک میخوایم برسونیم تا ارتباط ایجاد بشه.

وب سایت توسینسو

Accept invitation to help

کاربری که میخواد به ما کمک کنه باید از قسمت remote assistanceگزینه ی help someone who has invited you رو انتخاب کنه یا فایل دعوتنامه رو باز کنه تا کادر پسورد دعوتنامه نشون داده بشه و با وارد کردن password ارتباط برقرار میشه.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

حالا نمایی از سیستم داریم.

وب سایت توسینسو

برای شروع برقراری جلسه ما باید درخواست ارتباط و درخواست کنترل دستگاهمون رو که helper برای ما میفرسته تایید کنیم.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

درطی ارتباط Remote Assistance میتونیم با کاربری که به ما کمک میکنه chat کنیم یا از قسمت setting ،تنظیمات رو عوض کنیم.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

همچنین لیست دستگاه هایی که با اونها remote داشتیم ذخیره میشه تا در آینده راحت تر به اونها دسترسی داشته باشیم.

وب سایت توسینسو

زهرا مرشدی
زهرا مرشدی

متخصص شبکه های مایکروسافت

وقتی باختم مسیر را یافتم.راهی جز موفقیت ندارم پس راهی میشوم.

نظرات