امیر مقدم
کارشناس ارشد سرویس های مبتنی بر شبکه مایکروسافت

آموزش اعمال گروپ پالیسی به کاربر (User) یا کامپیوتر اکانت خاص

در آموزش قبلی به این پرداختیم که چگونه مانع از اعمال پالیسی به یکسری از کاربر ها و یا کامپیوتر ها بشویم. اما در این آموزش با این موضوع پیش می رویم که پالیسی یا پالیسی های مورد نظرمون به چه کاربر ها و یا سیستم هایی اعمال شوند. برای شروع داخل کنسول AD UC گروهی با نام Apply Remove-Glink ساخته شد و کاربرهای (CMO,DMO و EMO) عضوش شدند. در مرحله بعد وارد GPMC می شویم و در Domains به دامینی که ساختیم و سپس به زیر شاخه Group Policy Objects می رویم. بر روی این قسمت کلیک راست و New را انتخاب می کنیم و به GPo که ایجاد می کنیم نام مناسبی می دهیم.در این محیط آزمایشی قرار است لینک فولدر Games از Start Menu برای کاربران مشخص حذف شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. بیشتر آشنا شویم

بیشتر آشنا شویم

((بر روی GPO که ساختیم کلیک راست و Edit را انتخاب می کنیم و به مسیر زیر می رویم:

User Configuration>Policies>Administrative Templates>Start Menu and Taskbar>Remove Games Link from start Menu

در پنجره ای که باز می شود گزینه Enabled را انتخاب می کنیم.

وب سایت توسینسو

))

بعد از لینک کردن پالیسی به OU مورد نظر (LAB) بر روی آن کلیک می کنیم و به تب Delegation رفته و بر روی Advanced کلیک می کنیم.

وب سایت توسینسو

در پنجره Security Settings از قسمت Group or Users names، گروه Authenticated Users را انتخاب می کنیم و در قسمت Permissions، فقط و فقط تیک Allow برای Apply Group Policy را بر می داریم.

وب سایت توسینسو

در ادامه بر روی Add کلیک می کنیم و گروه (Apply Remove-Glink) را اضافه می کنیم و دسترسی Apply Group Policy را برای این گروه Allow می دهیم.

وب سایت توسینسو

حالا با Logon کردن کاربران عضو گروه (Apply Remove-Glink) لینک فولدر Games از Start Menu آنها حذف شده و با Logon کردن کاربرانی که عضو این گروه نبودند،(کاربری مثل AMO) این پالیسی با اینکه به OU ای که کاربر AMO در آن وجود دارد لینک شده است، به این کاربر اعمال نشده.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

امیدوارم که مورد توجه دوستان قرار گرفته باشد.


امیر مقدم
امیر مقدم

کارشناس ارشد سرویس های مبتنی بر شبکه مایکروسافت

نظرات