شهروز بهمن
موسس و مدیر گیم پاس

آموزش نصب WSUS در ویندوز سرور 2012 به ساده ترین روش !

دوستان IT PRO عزیز سلام و ارادت اینجانب را همچنان از پشت جعبه های جادویی خودتون پدیزا باشید: در انجمن شبکه و زیر ساخت در ارتباط با WSUS و نصب آن توسط سرکار خانم مهندس رمضانی به خوبی و به طور کامل بیان شده است که شما برای اطلاعات دقیق از این سرویس و چگونگی نصب آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمائید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

حال تنها تفاوت نصب این سرویس را در ویندوز سرور 2012 با نسخه های قبلی این سیستم عامل عنوان می کنم که بسیار راحت تر و سریعتر شده است و دردسرهای کمتری را به نسبت به نسخه های قبل ار این سیستم عامل در هنگام نصب به دنبال دارد. (خودمونیم هلو برو تو گلو) برای نصب سرویس WSUS دیگر نیاز به اجرای فایل جداگانه و اضافه کردن Roles and features به صورت پردردسر نخواهید داشت بلکه این سرویس در قسمت Roles and features خود سیستم عامل گنجانیده شده است. برای نصب این سرویس وارد Server Manager سیستم عامل خود می شوید و مراحل زیر را که در تصویر می بینید پیش می روید:

وب سایت توسینسو

در این مرحله بر روی Add Roles and Features کلیک میکنیم و در پنجره های باز شده بر روی گزینه Next کلیک میکنیم تا به قسمت انتخاب Role مورد نظر برسیم.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

سپس تیک گزینه Windows Server Update Services را میزنیم و طبق مراحل پیش می رویم:

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

نکته: یکی از ویژگی های خوب (تبلی) در سیستم عامل ویندوز سرور 2012 با انتخاب نقشی که میخواهیم آن را نصب کنیم، خود سیستم عامل تمامی ویژگی های مورد نظر را اعلام کرده که با کلیک بر روی گزینه Add features ویژگیهای برای نصب آماده می شوند.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

در این مرحله آدرس محل ذخیره سازی فایل های آپدیتی که قرار است این سرویس از سرور مایکروسافت دریافت کند را وارد می نمائید و بر روی گزینه Next کلیک می کنید.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

در این مرحله تمامی ویژگی هایی مورد نیاز به نصب سرویس WSUS نیاز بوده است و سیستم عامل به شما اعلام کرده است برای شما به صورت تیک خورده نمایان می شود که اگر شما نیاز به نصب ویژگی های خاص دیگری دارید آن ها را انتخاب کنید، بعد از این کار بر روی دکمه زیبا و دوست داشتنی و پیش فرض ذهن ما دوستان Next کلیک میکنید.

وب سایت توسینسو

در مرحله آخر با کلیک بر روی گزینه Install به نصب این سرویس خاتمه می دهید.

وب سایت توسینسو

لازم به ذکر است برای تنظیمات این سرویس می توانید به مقاله ذکر شده در بالا صفحه که توسط سرکار خانم مهندس رمضانی نوشته شده است مراجعه بفرمائید.با احترام گرم و صمیمانه


نظرات