محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

دستگاه CSU/DSU چیست؟ معرفی به زبان خیلی ساده

شاید تا به حال اسم تجهیزاتی به نام CSU//DSU به گوشتان خورده باشد یا اگر نه بر روی دستگاه هایی که توضیحات آن را در خصوص شبکه ها مطالعه می کنید این واژه نوشته شده باشد ، اما معنی و مفهوم csu//dsu چیست ؟ CSU مخفف کلمه های Channel Service Unit و DSU هم مخفف کلمه های Data Service Unit است که با معنی کردن این کلمات هیچ چیزی از عملکرد واقعی این تجهیزات دستگیر شما نمی شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
CSU/DSU چیست

در واقع CSU//DSU یک دستگاه سخت افزاری است که معمولا بصورت یک دستگاه External یا خارجی به سیستم متصل می شود و تا حدودی کاری شبیه به مودم را انجام می دهد و داده های دیجیتالی به نام Frame یعنی در لایه دو را به قالب ارتباطی داده های قابل حمل در شبکه های WAN تبدیل می کند ، یعنی Frame های شبکه LAN را به Frame های شبکه WAN به زبان ساده تر تبدیل می کند و برعکس تبدیل می کند.

به نوعی می توان از CSU//DSU به عنوان یک Media Convertor یا تبدیل کننده رسانه های مختلف نیز استفاده کرد ، مهمترین نکته در خصوص تجهیزات CSU//DSU این است که اینگونه جهیزات برای خطوطی مثل خطوط E1 یا T1 یا امثال آنها که خطوط اجاره ای یا Leased Line محسوب می شوند استفاده دارند و در قالب تجهیزاتی بصورت CPE یا در محل مشتری نصب و راه اندازی می شوند . امروزه اینگونه تجهیزات بصورت ماژول درون روترها و سویچ ها نصب می شوند و در قالب یک دستگاه جدا ارائه نمی شوند . TOSINSO ای شوید.

نویسنده : محمد نصیری

منبع : network.tosinso.com

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات