احمد  باغی
بیکار ، فقط مرخصی ندارم !!!

آموزش ریموت دسکتاپ با ScreenConnect از طریق اینترنت و Cloud

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که با ریموت زدن و دسترسی از راه دور میانه خوبی دارید ، در این پست قصد دارم تا برنامه " screenconnect " که متعلق به شرکت ScreenConnect Software است بپردازیم ، این برنامه بر اساس HTTPS و به همراه یک Agent که بر روی سیستم عامل ویندوز ( سیستم عامل نویسنده ) نصب می کنیم کار می کند ، اساساً نیاز هست در زمان ثبت نام یک URL را هم تعریف کنید که همراه با ساب دومین ScreenConnect ایجاد می شود مثلاً www.itpro.screenconnect.com !!! شکل زیر نمایی از وب سایت و فرم ثبت نام را نشان می دهد :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
معرفی برنامه دسترسی راه دور Screenconnect
معرفی برنامه Screen connect ریموت به کامپیوتر

نکته : نسخه رایگان 14 روزه است و شما می توانید همزمان به 3 میزبان دسترسی راه دور داشته باشد بعد از اتمام این مدت شما همچنان اتصال همزمان به 3 میزبان را دارید اما یکسری از ابزار ها از میز کنترل برنامه قطع می شوند

مزایای ScreenConnect

از جمله مزایای برنامه ScreenConnect می توان به اتصال امن بر بستر HTTPS اشاره کرد شما از هر مکانی که دسترسی به اینترنت و یک مرورگر داشته باشید می توانید با وارد کردن ادرس اینترنتی خود وارد پنل کاربری و مدیریتی خود شوید ، نسخه رایگان 14 روزه امکانات زیادی مانند ریست کردن سیستم عامل و وارد شدن به حالت Safe mode و .... را داراست و بعد این مدت همچنان می توانید تا 3 میزبان اتصال برقرار کنید و تنها محدودیت هایی بر روی ابزار های مدیریتی دارید ، این برنامه محدودیت های اجازه دسترسی به میزبان راه دور و همچنین ناسازگاری با انتی ویروس ها و فایروال ها و ... را ندارد . بستر میزبانی برنامه کاملا سریع ( بستگی به سرعت اینترنت شما هم دارد ) امن ، با کیفیت گرافیکی که می توانید آن هم کنترل و تنظیم کنید .

ScreenConnect چگونه کار می کند

ابتدا شما لازم است که در وب سایت https://www.screenconnect.com ثبت نام کنید نام کاربری و پسورد و URL دلخواه خود را بسازید ( توجه کنید که نام کاربری قابل تغییر نیست ) و سپس محیط کاربری مانند شکل زیر برایتان نمایش داده می شود :

دسترسی راه دور با برنامه  screen connect

1- بر روی منوی Access کلیک کنید تا محیط زیر نمایش داده شود :

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

2- بر روی منوی Join کلیک کنید تا Agant برنامه بر روی سیستم عامل ویندوز نصب شود توجه کنید آیکون برنامه کنار ساعت ویندوز به شکل زیر نمایان شود :

وب سایت توسینسو

توجه کنید برای اتصال هر سیستمی باید این Agent بر روی آن نصب شود و فعال هم باقی بماند !!!

3- حالا اتصال به سیستم میزبان راه دور برقرار می شود :

وب سایت توسینسو

نکته : این برنامه نسخه سیستم عامل هایی نظیر لینوکس ، اندروید ، مک را نیز دارد

کار با برنامه بسیار راحت و پیچیدگی خاصی ندارد ، و در کل یک برنامه کار پسند می باشد .

نویسنده : احمد توسلی

صبح سرد زمستانی 3 بهمن 1396


 احمد  باغی
احمد باغی

بیکار ، فقط مرخصی ندارم !!!

Update, Backup & Security رمز موفقیت ادمین و پایداری شبکه

نظرات