امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

Geocast چیست؟ بررسی مفهوم Geocasting

Geocasting نیز یک نوع متد مسیریابی داده در شبکه اینترنت است. در تکنیک Geocast در ارسال داده ها، بسته های اطلاعاتی بر اساس مسافتی که طی خواهند کرد تا به مقصدشان برسند برای ارسال شدن انتخاب میشوند. وقتی بسته های اطلاعاتی مسافت کوتاهتری را برای رسیدن به مقصد طی میکنند درخواست های شما سریعتر پاسخ دهی میشوند میتوان این مثال را زد که صفحات وبسایتی که میخواهید وارد آن شوید سریعتر بارگزاری میشوند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

Geocast چیست

به عنوان مثال کاربری از کشور ایران میخواهید از وبسایتی مثل www.tosinso.com بازدید کند ( با فرض اینکه وب سرور ITPRO در کشور آمریکا و ترکیه میزبانی میشود ) حال در این صورت آن کاربر سریعتر میتواند وبسایت ITPRO را در مرورگر خود بارگزاری کند زیرا کشور ایران به کشور ترکیه نزدیک تر است تا به کشور آمریکا. از این رو روتر یا سوئیچ شبکه برای ارسال داده ها بصورت Geocast پیکربندی شده اند تا درخواست ها را به سرور های موجود در کشور ترکیه هدایت کنند. تکنیک Geocast جزء یکی از 5 روش ارسال داده ها که نظیر Anycast ، Broadcast ، Multicast ، Unicast است میباشد. در دوره آموزش نتورک پلاس در خصوص مفهوم Geocast بصورت مفصل صحبت خواهد شد.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات