محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

کاربرد Append primary and connection specific DNS suffixes چیست؟

خوب احتمالا شما هم بعد از اینکه وارد تنظیمات کارت شبکه خودتان و TCP//IP v4 می شوید و دکمه Advanced و تب DNS Settings را باز می کنید متوجه این گزینه می شوید Append primary and connection specific DNS suffixes اما این گزینه به چه معناست و فعال و غیرفعال کردن آن چه مزیتی دارد ؟ قبل از اینکه به سراغ بررسی این گزینه بریم بایستی بدانیم که DNS Suffix چیست ؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

DNS Suffix یا پسوند DNS در واقع آن پسوند اسم کامپیوتری است که بر روی سیستم شما یا بهتر بگوییم Computer Name شما قرار می گیرید ، برای مثال اگر شما در شبکه Domain ای به نام itpro.local داشته باشید و کامپیوتری به نام client1 به این شبکه join شود در نهایت اسم کامپیوتر شما به علاوه پسوند DNS تبدیل به client1.itpro.local خواهد شد.

برای اینکه بتوانید DNS Suffix اصلی سیستم که همیشه در کنار اسم کامپیوتر قرار می گیرید را مشاهده کنید می توانید از Control Panel وارد قسمت System و سپس راست کلیک و Properties بگیرید و در قسمت Computer Name می توانید DNS Suffix و Computer Name را مشاهده کنید به شکل زیر توجه کنید :

Primary DNS Suffix چیست

 

در تصویر بالا Computer Name ما Unity-Pro و DNS Suffix ما itpro.local است ، چون این DNS Suffix اولین و معتبرترین و بالاترین اولویت را در نامگذاری سیستم شما بر عهده دارد به عنوان Primary DNS Suffix شناخته می شود. پس تا الان هم مفهوم DNS Suffix را متوجه شدید و هم مفهوم Primary DNS Suffix را ، حالا به سراغ گزینه اصلی می رویم.

جمله Append primary and connection specific DNS suffixes به معنی اضافه کردن DNS Suffix اصلی سیستم و همچنین DNS Suffix ای که برای این Connection کارت شبکه تعریف شده است به درخواست هایی استفاده می شود که از طریق این Connection شبکه به بیرون برقرار می شوند اما این مورد همچنان ابهام دارد که بعنی چه اتفاقی قرار است بیوفتند ؟

تنظیمات پیشرفته DNS در سمت کلاینت

به این مثال دقت کنید اگر تیک این قسمت خورده باشد ، و Primary DNS Suffix شما در سیستم به شکل itpro.local باشد ، اگر شما بخواهید دستور ping client2 را در خط فرمان وارد کنید بصورت خودکار سیستم شما اگر درخواست از طریق این کارت شبکه ارسال شوید پسوند DNS ای اصلی سیستم را به آن اضافه می کند و به دنبال اسم client2.itpro.local هم می گردد و این دقیقا همان کاری است که فعال کردن این گزینه انجام می دهد .

اگر تیک این گزینه برداشته یا غیرفعال شود کامپیوتر شما در شبکه فقط به دنبال گزینه client2 می گردد و گزینه های دیگری را تست نخواهد کرد. در خصوص گزینه های دیگر در مطالب دیگر کاملا بحث خواهد شد پس این گزینه در صورت فعال شدن پسوند DNS ای اصلی سیستم را در ادامه هر اسمی که وارد شود و سیستم به دنبال آن بگردد وارد خواهد کرد. ITPRO باشید و ITPRO را به همه معرفی کنید.

نویسنده : محمد نصیری

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات