شبکه Telco چیست؟ معرفی شبکه تلفنی محلی

دراین مقاله میخوام در مورد شبکه های Telco صحبت کنم.شبکه های محلی Telco در کشورهای مختلف،گوناگون بوده،اما از لحاظ استاندارد و پروتکل های ارتباطی مث هم هستن . هر مشترک این شبکه از طریق دو رشته سیم به هم تابیده(TP) مسی مستقیما به نزدیکترین روتر تلکو در یک مکان جغرافیایی که اصطلاحاCentral Office میگن وصل میشه.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

ظرفیت هریک از این مراکز چندین هزار مشترک است.در دهه 1990 میلادی تقریبا تمامی ارتباط های انجام شده جهت دسترسی به اینترنت از طریق خطوط تلفن معمولی آنالوگ با استفاده ازDial Up Modem انجام می شد. علت استفاده از این نام این است که برای اتصال به اینترنت ازطریق مودم کاربر شماره ISP شماره گیری میشود.

وب سایت توسینسو

خط تلفن آنالوگ دو رشته سیم مسی دارد که مشترکا برای ارتباط با اینترنت و مکالمه تلفنی مورد استفاده قرار میگیرد. نقش مودم آنالوگ در یک سمت ار تباط،تبدیل خروجی دیجیتال ازPC به سیگنال های آنالوگ و سپس تبدیل آن سیگنالها،مجددا به حالت دیجیتال درسمت دیگر است.دسترسی به اینترنت از طریق این فناوری دو نقطه ضعف دارد:

  1. سرعت خیلی پائین
  2. درهنگام اتصال به اینترنت،خط تلفن به حالت اشغال در می آید.

البته امروزه کمتر کسی از این روش استفاده میکند.در حال حاضر از پهنای باند وسیع یا Broad band Access برای دسترسی به اینترنت استفاده میشه در مقاله بعدی در موردش صحبت میکنیم . موفق ، شاد ، سربلند و سعادتمند باشید.


نظرات