علی قلعه بان
دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات

تفاوت SSID و ESSID و BSSID در چیست؟

شاید اصطلاح SSID در بین اصطلاح های بالا بیشتر از همه به چشمتان خورده باشد در این مقاله قصد دارم تا با هر سه انها SSID ,BSSID , ESSID آشنا شویم .قبل از شروع ابتدا نیاز هست تا برخی اصطلاحات اشنا شویم . در شبکه های کامپیوتری service set به مجموعه ای از تجهیزات و ابزارهای شبکه گفته میشوند که مجموعا یک Wlan را تشکیل میدهند و SS موجود در عبارات بالا برگرفته از همین service set میباشد .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

basic service set (BSS) به تمامی تجهیزات متصل به یک Access point اطلاق میشود البته دقت کنید این موضوع صرفا به تجهیزات متصل اطلاق میشود نه محدوده ای که Access point قادر به پوشش میباشد چرا که ممکن است وسیله در منطقه تحت پوشش Access point بوده ولی به ان متصل نباشد پس جزو basic service set (BSS) محسوب نمیشود .

به منطقه ای Access point قادر به پوشش و ارسال سیگنال باشد basic service area (BSA) گفته میشود خوب حالا بعد از یادگیری این اصطلاحات میرویم سراغ اصطلاحات اصلی Basic service set identification (BSSID) در واقع همان Mac آدرس Access point میباشد و Service set identification (SSID) نامی هست که قابل درک و خوانا بودن برای کاربران بر روی basic service set (BSS) گذاشته میشود Service set identification (SSID) میتواند از 0 تا 32 اکتت تشکیل شود Access point ها با انتشار این نام خود را بصورت عمومی معرفی و قابل شناسایی میکنند , در مباحث امینت شبکه با استفاده از تکنیک Network cloakingکه مخفی کردن Service set identification (SSID) از انتشار عمومی است برای تحکیم امنیت شبکه مورد استفاده قرار میگیرد که امروزه براحتی این قابل کشف و مشاهده میباشد .

وب سایت توسینسو

ESS (extended service set) به مجموعه ای از basic service set (BSS) یا شبکه های وایرلسی اطلاق میشود که دارای Service set identification (SSID) یکسانی باشند . اگر هنوز در درک مفاهیم شبکه های وایرلس و این اصطلاحات مشکل دارید ، حتما پیشنهاد می کنم به دوره آموزش نتورک پلاس مهندس نصیری در این لینک و بخش معرفی شبکه های وایرلس و نحوه کارکرد آنها مراجعه کنید.



نظرات