محمد جواد صبری
مدرس و مشاور رسمی شرکت میکروتیک در ایران

معرفی 9 فلگ ( Flag ) قسمت Route میکروتیک

چند نوع Flag در قسمت Route میکروتیک وجود دارد؟ با توجه به افزایش روز افزون رشد میکروتیک در شبکه ها لازم دونستم یکسری توضیحات در مورد بخش روت در روتر میکروتیک خدمت شما عزیزان بدم

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. غیرفعال (x) : مسیر یا Route که پرچم X را گرفته باشد غیرفعال است و ان نمی تواند تاثیری در دیگر Route ها و تبادل ترافیک داشته باشد.
  2. فعال (A) : این پرچم یعنی خط روت فعال است و روی تبادل اطلاعات تاثیر مستقیم دارد (این پرچم توسط خود روتر درصورت برقرار بودن شرط های که برای فعال شدن روت لازم است ظاهر می شود و توسط کاربر قابل تغییر نیست)
  3. پویا (D) : این پرچم به صورت خودکار (مانند : دریافت ایپی از DHCP و یا ... ) ظاهر می شود و قابل تغییر توسط کاربر نیست.
  4. متصل (C) : این پرچم زمان نمایش داده می شود که روت مربوط به شبکه ای باشد که روتر مستقسما به ان متصل است.(این پرچم در زمان Connected Route نمایان می شود.)
  5. ایستا (S) : این پرچم در هنگامی که ما روت دستی اضافه می کنیم پدید می اید.
  6. پرچم های (r,o,b,m) : این پرچم ها به ترتیب از چپ مربوط به RIP route و بعدی برای OSPF route و بعدی برای BGP route و بعدی MME route است و در زمان وجود هر یک از این روت ها ظاهر می شوند.
  7. سیاه چاله (B) : این پرچم زمانی نمایان می شود که شما پکت های را که توسط روتر قرار تبادل بشه رو به صورت بی سر و صدا قطع کنید.
  8. غیر قابل دسترس (U) : این پرچم یعنی پکت ها قطع شوند و یک پیغام ICMP برای ارسال کننده از نوع 3 و کد 1 ارسال می شود.
  9. پرچم های (P) : این پرچم یعنی پکت ها قطع شوند و یک پیغام ICMP برای ارسال کننده از نوع 3 و کد 13 ارسال می شود.

در دوره آموزشی MTCNA بصورت مفصل در این خصوص صحبت می کنیم و شما با مراجعه به همین لینک و شرکت در دوره آموزش MTCNA می تونید براحتی این مفاهیم رو درک کنید.


محمد جواد صبری
محمد جواد صبری

مدرس و مشاور رسمی شرکت میکروتیک در ایران

- مدرس رسمی کمپانی میکروتیک - مشاور رسمی کمپانی میکروتیک - مدرس دانشگاهی کمپانی میکروتیک - فعال در انجمن رسمی MIKROTIK ، متخصص در حوزه های زیرساختی مبتنی بر میکروتیک ، MTCNA ، MTCUME ,MTCRE، MTCWE ، MTCTCE,MTCIPv6E و ... - کارشناس ارشد کامپیوتر - گرایش نرم افزار

نظرات