آموزش اضافه کردن برنامه و فایل به استارتاپ (Startup) ویندوز

سلام به همه دوستان ITPROای عزیز.همانطور که در مقاله ی قبلی در مورد بالا بردن سرعت Boot ویندوز صحبت کردیم یکی از راه هایی که باید انجام دهیم تا اینکه ویندوز ما با سرعت بیشتری بالا بیاید جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها به هنگام Boot شدن میباشد که برای این کار یا از دستور msconfig وارد قسمت startup میشدیم و سپس در آنجا از اجرای خودکار برنامه ها جلوگیری میکنیم و یا وارد Taskmanager میشویم و در آنجا باز در قسمت startup میتوانیم این کار را انجام دهیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

اکنون در این مقاله میخواهیم برای شما تشریح کنیم که چگونه یک برنامه یا فایل و فولدر را درون startup قرار دهید تا به هنگام Boot شدن ویندوز این برنامه یا فایل برای شما اجرا گردد.خب برای شروع شما باید ابتدا با دستور WIN+R کنسول Run را باز کنید و سپس در آن دستور shell:startup را بزنید تا وارد صفحه ی startup شوید.

وب سایت توسینسو

پس از زدن گزینه ی Ok شما وارد صفحه ی startup ویندوز خواهید شد که میتوانید در آن جا برنامه یا فایل و فولدر را معرفی کنید و باید روی صفحه ی باز شده کلیک راست کنید و گزینه ی new shortcut را بزنید.

وب سایت توسینسو

پس از زدن بر روی گزینه ی shortcut برای شما صفحه ای باز میشود که در آن از شما میخواهد که فایل مورد نظرتان را معرفی کنید که برای معرفی کردن این فایل شما باید بر روی گزینه ی Brows بزنید تا پنجره ای مثل شکل زیر برای شما باز شود.

وب سایت توسینسو

در اینجا همانطور که میبینید میتوانید یک نرم افزار و یا فایل با پسوند (bat.) را به آن معرفی کنید که در اینجا برای مثال ما نرم افزار dameware nt utilities را معرفی میکنیم و پس از ok کردن مسیر فایلی که معرفی کرده اید را برای شما نشان میدهد.

وب سایت توسینسو

پس از تایید مسیرتان شما میتوانید یک نام دلخواه برای فایلی که معرفی کرده اید انتخاب کنید

وب سایت توسینسو

پس از انتخاب نام دلخواهتان و ok کردن هروقت که شما سیستم خود را روشن کنید به هنگام Boot شدن این نرم افزار یا فایل شروع به کار کردن میکند.

وب سایت توسینسو

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود و استفاده ی لازم را از آن ببرید موفق و سربلند باشید.

نویسنده:امیرمحمد رسول خمینی

منبع:انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر نام نویسنده و منبع دارای اشکال اخلاقی میباشد


نظرات