محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

حل مشکل The operation is taking longer than expected در کلاسترینگ

زمانیکه قرار است شما یک Failover Cluster ایجاد کنید بعد از انجام فرآیند Validate تمامی خطاهای احتمالی که ممکن است در ساختار کلاسترینگ شما به وجود بیاید به شما نمایش داده می شود که در قالب Warning یا Error می باشد. چند وقت پیش زمانیکه در حال راه اندازی یک Failover Cluster بودم ، بعد از اینکه فرآیند Cluster Validation به درستی انجام شد و بدون کوچکترین خطایی گزارش Cluster مشاهده شد .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

با انتخاب گزینه Create Cluster و انتخاب کردن سرورهای مربوطه و انجام تنظیمات اولیه متاسفانه بدون بروز خطای خاصی سیستم در حالت Forming Cluster مشابه تصویر پایین قرار می گرفت و این فرآیند مدت زمان تقریبا زیادی را به خودش اختصاص می داد و در نهایت با خطای Timeout مواجه می شدم ، خطا تنها در برخی از موارد پیش می آمد و در Validate کردن Cluster نیز هیچ خطایی مشاهده نمی شد. حالا به تصویر زیر که خطای مورد نظر بود نگاه کنید :

مشکل در راه اندازی کلاسترینگ در ویندوز سرور 2012

برای برطرف کردن خطای بالا با توجه به جستجوهایی که بنده انجام دادم و وب سایت مایکروسافت شما باید در سرور Domain controller و در OU ای که این سرورها قرار دارد تنظیمات Group Policy خاصی را انجام دهید ، به این صورت که بعد از باز کردن کنسول GPMC به GPO مورد نظر رفته و آن را Edit کنید و در قسمت Computer Configuration و Security Configuration و در نهایت User Rights Assignment بایستی کامپیوتر اکانت های سرورهایی که قرار است عضو کلاستر شوند را در Access this computer from network اضافه کنید و Policy خود را بروز رسانی کنید. با اینکار مشکل تاخیر در ایجاد کلاستر و Timeout شدن آن برطرف خواهد شد.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات