محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

Convergence چیست؟ بررسی مفهوم Convergence Time در Routing Table

Convergence Time در مسیریابی به چه معناست؟ در Dynamic Routing، اطلاعات موجود در Routing Table بصورت خودکار توسط دریافت اطلاعات شبکه ها از طریق روترهای دیگر موجود در شبکه ایجاد می شود.روترهای موجود در شبکه بایستی بصورت مستمر و ثابت تغییراتی که در توپولوژی شبکه ایجاد می شود را بروز رسانی کنند. روترها ممکن است به شبکه اضافه شوند و یا از آن حذف شوند یا حتی ممکن است لینک های فیزیکی موجود در یک مسیر از بین برود ، در چنین شرایطی که یک لینک جدید برای جایگزینی لینک قبلی به شبکه اضافه می شود و تغییراتی در شبکه ایجاد می شود روترها بصورت خودکار تغییرات انجام شده را برای بروز رسانی Routing Table سایر روترها برای آنها ارسال می کنند تا توپولوژی شبکه جدید بلافاصله ایجاد شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

سایر روترهای موجود در شبکه با استفاده از یک الگوریتم مسیریابی یا روتینگ Route های موجود در شبکه را بر اساس اطلاعات دریافتی جدید مجددا Routing Table را محاسبه می کنند. بعد از محاسبه مجدد ، تمامی Routing Table های موجود در روترها از وجود یک توپولوژی یکپارچه در شبکه مطمئن می شود. یک توپولوژی شبکه Converged به این معناست که همه روترهای موجود در شبکه در خصوص لینک های Up شده در شبکه و همچنین لینک های Down شده در شبکه و سریعترین لینک ها و اطلاعاتی از این قبیل به توافق می رسند. Converged Time نیز مدت زمانی است که روترها برای دستیابی به این Convergence نیاز دارند ، معمولا Routing Protocol ها باید از سرعت بالایی در Convergence Time برخوردار باشند تا در شبکه اختلالی به وجود نیاید. توسینسو باشید


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات