مهاجرت کردن به دومین با نرم افزار User Profile Wizard

بپرسید

0

{{ digitTrunc(content.likes) }}

من فایل User Guide نرم افزار User Profile Wizard شرکت ForensiT رو برای مهاجرت به دومین (Domain Migration) مطالعه کردم.این نرم افزار یه ویزارد داره (profwiz.msi)که از طریق اون میشه به دومین جوین شد بدون اینکه تنظیمات پروفایل کاربر از بین بره.User Profile Wizard ادعا میکنه که اطلاعات پروفایل (Account) ویندوز رو نه Move میکنه نه Copy میکنه و نه حذف میکنه در عوض تنظیمات پروفایل شما رو (Local Account) به صورت درجا (In place) به پروفایل دومین (Domain user account) اعمال میکنه.به نحوی که مهاجرت شما از Workgroup به Domain بدون کوچکترین تغییری در پروفایل کاربر باشد.و همین باعث میشه که این فرایند ایمن و سریع و قابل اطمینان باشه.

من این ادعا رو بررسی کردم. Local user من اسمش Windows7 بود.در سرور Active Directory من یک User جدید به اسم m-fashi ساختم.وقتی از طریق ویزارد profwiz.msi به دومین خودم Join شدم.دیدم که با User خودم یعنی m-fashi با موفقیت به دومین login کردم.تمام فایل ها و تنظیمات بدون کوچکترین تغییری در تنظیمات اکانت جدید(اکانت دومین) هم وجود داشت و ادعای این نرم افزار درست بود و مهاجرت به دومین بدون از دست دادن اطلاعات Account کاربر مقدور بود.ولی متاسفانه دو اشکال عمده هنوز وجود داره :

  1. در منوی استارت بالای صفحه نام اکانتی رو که نوشته ، m-fashi هست.ولی وقتی به پوشه c:\Users که میروم هنوز نام پوشه تغییر نکرده است و هنوز نام پوشه Windows7 است.یعنی نام اکانت هنوز تغییر نکرده است.
  2. اکانت کاربر نیز هنوز دسترسی Administrator دارد !!! البته در User account رفتم و Change your account type رو هم زدم و Standard رو انتخاب کردم.و مشکل دسترسی Admin هم حل شد.

ولی هنوز مرددم که از این نرم افزار استفاده کنم.میترسم در آینده به مشکلات لاینحلی برخورد کنم.برای مثال این دسترسی Administrator کاربر بعداً مشکل ساز نمیشه !!! این تغییر نکردن نام پوشه اکانت کاربر بعدا مشکل ساز نمیشه !؟البته با بررسی که کردم متوجه شدم که در نسخه رایگان نرم افزار قابلیت Rename کردن پروفایل وجود نداره.این قابلیت در نسخه پولی نرم افزار هستش.ویژگی Deployment Kit این نرم افزار که فقط در نسخه پولی قرار داده شده است امکانات بیشتری ازجمله Rename User Account رو داره.همچنین میشود اسکریپتی رو نوشت و از طریق اون هزاران کامپیوتر رو در کمترین زمان ممکن به دومین جوین کرد.ولی خوب به دلیل نداشتن ارتباط بانکی ، خرید نسخه اصلی هم مقدور نیست!!!با این وصف شما جای من باشید برای Join کردن 300 کامپیوتر به دومین از این نرم افزار کمک میگیرد؟ یا روش معمولی و استفاده از خود محصولات مایکروسافت و وقت گذاشتن برای این کار رو پیشنهاد میکنید !!!؟؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

پاسخ ها به این سوال

پاسخ ها به این سوال

{{ digitTrunc(post.likes) }}

این پست در تاریخ {{ dateString(new Date(post.deleteDate)) }} توسط {{ post.deletedByUser }} حذف شده است.

دلیل حذف: {{ post.deleteReason ?? 'نامشخص' }}

{{ err }}
{{ post.userAchivements.rhodiumAchievements }}
{{ post.userAchivements.platinumAchievements }}
{{ post.userAchivements.goldAchievements }}
{{ post.userAchivements.silverAchievements }}
{{ post.userAchivements.bronzeAchievements }}
{{ timeSince(new Date(post.date)) }} قبل

برای ثبت پاسخ خود در وب سایت وارد حساب کاربری خود شوید
قابلیت ارسال مطلب توسط مدیریت سایت غیر فعال شده است