سرعت انتقال داده در شبکه !

بپرسید
  • skynet047 skynet047
  • 81 ماه قبل
  • 81 ماه قبل
  • 669 نمایش

0

{{ digitTrunc(content.likes) }}

با سلام و احترم اساتید و دوستان عزیز

با در نظر گرفتن این موضوع که کلاً در یک شبکه سرعت بر مبنای ضعیف ترین قطعه یا Media وقف پیدا میکنه ممنون میشم در خصوص موضوع زیر راهنمایی بفرمایید :

در تجهیزات مورد استفاده در محل کارم از یک سوییچ Cisco Catalyst 2960X-24TS-L Switch و کابل های cat6 ومودم آسیا تک و روتر میکروتیک RB951Ui-2HnD استفاده شده ، یکی از ویژگی های این روتر خصوصیت 10/100 Ethernet ports است ! لازم به ذکر هست که ، کابل و سوییچ با توجه به مدل مذکور هر از 1000 Ethernet ports پشتیبانی می کنند اما همونطور که می بینید، روتر میکروتیک از 1000 Ethernetپشتیبانی نمی کنه!

از آنجایی که، با توجه به جدول میزان تئوریک انتقال داده بر پایه پهنای باند شبکه، در شبکه کابلی 100 Mbps معادل 12.5MB در ثانیه هست، و در شبکه کابلی 1Gbps معادل 125MB در ثانیه هست ، آیا با توجه به شرایط موجود و بدلیل استفاده از این روتر در این مجموعه، سرعت انتقال داده شبکه مربوطه دیگر بر مبنای 1000 Ethernet انجام نمیشه ؟! و در واقع بر پایه 100 Ethernet در حال تبادل داده هستیم ؟!

آیا بر اساس جدول مربوطه ما نهایتا" بایستی سرعت 12.5MB را در اختیار داشته باشیم ؟! اگر جواب بله هست، چرا در هنگام انتقال داده در شبکه سرعت انتقال داده معادل 60MB هست ؟!

آیا می توان اینطور برداشت که انتقال داده صرفا" توسط کامپیوتر ها و کابل های شبکه و سوویچ در حال انجام هست و روتر میکروتیک قبل از این موارد بوده بنابراین سرعت انتقال همان سرعت 1000 Ethernet ports هست؟! و از این بابت خصوصیت 100 Ethernet میکروتیک در این میان باعث کاهش سرعت نخواهد شد!

خیلی ممنونم

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

پاسخ ها به این سوال

پاسخ ها به این سوال

{{ digitTrunc(post.likes) }}

این پست در تاریخ {{ dateString(new Date(post.deleteDate)) }} توسط {{ post.deletedByUser }} حذف شده است.

دلیل حذف: {{ post.deleteReason ?? 'نامشخص' }}

{{ err }}
{{ post.userAchivements.rhodiumAchievements }}
{{ post.userAchivements.platinumAchievements }}
{{ post.userAchivements.goldAchievements }}
{{ post.userAchivements.silverAchievements }}
{{ post.userAchivements.bronzeAchievements }}
{{ timeSince(new Date(post.date)) }} قبل

برای ثبت پاسخ خود در وب سایت وارد حساب کاربری خود شوید
قابلیت ارسال مطلب توسط مدیریت سایت غیر فعال شده است