درخواست های ارتباط
جستجو
لیست دوستان من
صندوق پیام
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست پیام ها
صندوق پیام
رویدادها
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست رویدادها
همه رویدادهای من
تخفیف های وب سایت
همه تخفیف ها

مهارتهای رفتاری در انتقال موضوعات فنی

نویسنده متن پست
پاسخ به این پست
author
mohammad elahi
1397/11/15 08:30:26
سلام به همگی.

این موضوعی که میخوام مطرح کنم خیلی وقتا ذهنمو درگیر به خودش میکنه و همیشه با آزمون و خطا دنبال راه حل براش هستم اگه کسی تجربه مشابه یا نظری در این باره داره لطفا به اشتراک بزارید.

برای هرکسی که توی حوزه ی کامپیوتر (فرقی نمیکنه چه بخشی باشه) در حال فعالیت هست یکی از مشکلات سخت البته به نظر من سروکله زدن با کاربر ناآگاه هست.
مثلا برای خود من پیش اومده سیستمو چک کردم از فرداش هر اتفاق با ربط و بی ربطی افتاده شاکی هستن که از وقتی با سیستم کار شده این اتفاق افتاده.
یا اینکه کارکردن در یک مجموعه ای که مدیران ارشد دانش فنی و تخصصی ندارن و علاقه ای به تغییر نشون نمیدن.

به نظر شما چطور میشه یا اصلا چقدر لازم هست به افراد نا آگاه درباره کاری که انجام میدیم توضیح بدیم و موضوع براشون روشن کنیم؟؟
((به دید خیلی از این افراد بچه های آی تی شعبده بازایی هستن که با 2تا کیلیک مشکلاتو حل میکنن این وسطا انتخاب واحد فرزندانشون و رایت سی دی شاد برای آخر هفته رو هم انجام میدن))

و موضوع بحث بعدی اینکه مثلا در یک مجموعه که به صورت سلسله مراتبی اداره میشه و کسانی که تصمیم گیرنده هستن دانش فنی ندارن و عادت کردن به روال موجود ، چجوری میشه راضیشون کرد بعضی وقتا تغییرات باعث بهبود کار میشه و اگه هزینه ای برای تجهیزات یا زیرساخت جدید کنن پول دورریختن نیست؟
(( باز هم مثالی از اتفاقاتی که خودم تجربه کردم ، وقتی مشکلی پیش میاد اولین چیزی که میگن اینه که مثل روز اولش کن و واقعا انتظار دارن بدون هیچ تغییری مثل روز اول بشه و نمیخوان بدونن شاید راه بهتری هم وجود داشته باشه که بهتر از روز اول کار کنه!!! ))

در کل به نظرشما یه شخص فنی باید چه مهارتهایی داشته باشه تا بتونه روی افراد و مدیران غیرفنی تاثیر بزاره و کارشو پیش ببره؟



author
rasool1
rasool danesh
2 ماه قبل
سلام
نظر شخصیه خودم رو دارم میگم
این موضوع کاملا با سطح شرکت و سطح سواد و فرهنگ مدیران در ارتباط است
دوم اینکه شاید برای فهموندن مطلب باید از زبان سومی مطلب رو بشنوند .پس سعی کنید افراد باسواد و آشنا به حوزه it رو پیدا کنید و گاهی برای فهموندن مطالب به دیگران از اونها استفاده کنید
سوم اینکه شان و پرستیژکاری خودتون رو حفظ کنید . رایت cd شاد و انتخاب واحد کارکنان و فرزندانشون پرستیژ شما رو پائین میاره و این باعث میشه که فاصله زیادی بین خودشون و شما نبینند و این باعث اعتراض کردن به شما میشه. اگر شما رو فردی کاملا آگاه و خبره ببینن اصلا به شما اعتراض نمکنند. چون فکر میکنند همه کارهای شما درست است و شما بهتر از اونها میدونید و تشخیص میدین که باید اینجوری باشه
author
UNITY
محمد نصیری
2 ماه قبل
در تایید صحبت های رسول عزیز حتما مطالبی که در وب سایت مهندس عارف پور در برخورد با پرسنل نوشتند رو دنبال کنید ، انواع کاربر و اینجور چیزها اما من میخام تجربه خودم از حضور در بیشتر از 40 سازمان سطح کلان کشور رو بگم که اینی که میگید رو میشه چجوری درست کرد ، ببینید 90 درصد سازمان های ما اصلا نمیفهمن IT چی هست ! در حد همین میدونن که شبکه هست ! اینترنت هست ! من میام ولگردی می کنم و پول مفت سرماه میگیریم برای هیچی ! دیدگاه به تیم IT این هست که اینها یه مشت مفت خور هستن ( ببخشید که رک میگم ) اینها بیکار نشستن و الکی پول میگیرن ، تا وقتی که مشکلی پیش نیاد متوجه ارزش تیم نمیشن ، حالا یا مشکل خود به خود پیش میاد که متوجه این میشن !

یا اینکه شما باید متوجه وجود مشکل بکنید که بفهمن ! کلا یادتون باشه زیاد خودتون رو خسته نکنید برای اینکه مدیری با تفکر سنتی رو قانع کنید که کاری رو انجام بده اما با سیاست میشه اینکار رو کرد ، سیاستش کثیفه اما نتیجه ای که میده خیلی عالی هست مثلا من هیچوقت وقتی نیاز بود به روز رسانی نرم افزاری انجام بشه ( به روز رسانی سرور ، به روز رسانی ساختار Backup ، به روز رسانی نرم افزارها و ... ) اول یه بار به مدیر میگفتم اگه موافقت می کرد که هیچ ، اگر نمی کرد خیلی ساکت بدون اینکه بهش بگم و با رعایت کل استانداردها یواش یواش کار خودم رو انجام میدادم ، خارج از وقت اداری میموندم و کارم رو انجام میدادم و تست می گرفتم مشکلی نباشه و شاید تا شب طول می کشید و می رفتم خونه و بعد از دو هفته که تغییرات انجام شده بود و صدای کسی در نیومده بود بهشون می گفتم که دیگه رسما نمیتونستن حرفی بزنن ... مورد بعدی این هست که شما بحران رو شبیه سازی کنید !

بی تعارف این رو میگم ! وقتی شما دارید میگید مثلا نیاز به هارد دیسک اضافی برای سرورها داریم که RAID انجام بشه ! نیاز به Storage داریم که Backup بگیریم ، نیاز به لینک Backup اینترنت داریم ! نیاز داریم که کاربرها Admin Local نباشن ! نیاز داریم کاربرها رو محدود کنیم ! خوب هر چقدر بگی فایده نداره ! بگی چه اتفاقی هم قراره بیوفته نتیجه ای نداره ! حالا چه کاری میشه کرد ؟ این کار رو من مجبور شدم انجام بدم و نتیجه گرفتم ، انسان ها ذاتشون اینجوریه که برای چیزی که بحرانی بشه خرج می کنن ! ولی تو صد بار بگو این بحران قراره اتفاق بیوفته قبول نمی کنن ! من یه سازمانی بودم که 100 تا ویندوز XP داشت و من ده ها بار گفتم که این ویندوزها خطرناک هستن باید تغییر کنن ! گفتن نه مشکلی نیست فعلا دارن کار می کنن دست نزنیم ! چون یه بار به خاطر همین ویندوز XP هک شده بودیم یه سناریو یک ساعته اجرا کردم و بعد نتیجه گرفتم ! اومدم از طریق شبکه کلیه Port های ویندوز XP ها رو بستم ! از طریق GFI Endpoint Protection !! و دیگه هیچکس نمیتونست پرینت بگیره ، نمیتونست فلش بزنه به سیستم ! نمیتونست خیلی کارها رو بکنه و همش Access Denied می گرفت ! بعد اومدن به من گفتن اینجوری شدن ویندوز XP ها ! منم خیلی Relax یه نگاه کردم گفتم متاسفم ! کاری از دست من بر نمیاد ... من به شما گفتم ویندوز XP خطرناک هست شما گوش ندادین ... این Access Virus هست !

این جلوی فعالیت هر چیزی رو تو شبکه میگیره تازه داره تکثیر میشه احتمالا کل شبکه رو بگیره ... من موقتی می تونم جلوش رو بگیرم اما فقط راهکارش تغییر ویندوزها هست ... خلاصه قبول کردن و من درستش کردم و آخرش همه ویندوزها به روز رسانی شدن ! چون گفتم دفعه بعد نمیشه جلوش رو گرفت ! چون طرف بحران رو درک کرد سریع تصمیمی که من خواستم رو موافقت کرد ... این یه سناریو بود حالا دیگه به خلاقیت شما باید دید چه کاری میشه کرد ، در مورد به روز رسانی و ایجاد سرویس های جدید هم من اکثرا توجهی به کار مدیرها ندارم ، کار خودم رو می کنم و نتیجه رو بهشون نشون میدم ، هدفم تمیز کردن کار خودم هست نه اونها ! من برای بانک ملی بدون اینکه بگم برای اولین بار تو ایران OCS که این روزها بهش میگن Skype و Lync رو فارسی سازی و نصب کردم تو شبکه و وقتی بهشون گفتم که همه سیستم ها داشتنش ! خلاصه اینکه هر کسی تکنیکی داره ...
author
mohammad elahi
2 ماه قبل
ممنون از راهنمایی و به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون آقا رسول و آقای نصیری عزیز.


برای ارسال پست ابتدا به سایت وارد شوید

مطالب مرتبط

در حال دریافت اطلاعات

عضویت در

کانال تلگرام

توسینسو

دوره های پیشنهادی

دوره های توسینسو دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
مدرس: مجتبی اسمائی
این دوره را در 25 قسط خریداری کنید
 آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 9 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
مدرس: علی آقامیری
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 11 قسط خریداری کنید
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 2 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 8 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 7 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سیسکو آسان است
دوره آموزشی سیسکو آسان است
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 35 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 5 قسط خریداری کنید
بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
مدرس: محمد نصیری
این دوره را در 64 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
مدرس: اسحاق احمدپور
این دوره را در 37 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 1 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
مدرس: آرش ترابی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
مدرس: ُسهیل قاسمی
این دوره را در 14 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
مدرس: مریم علی زاده
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با  Solarwinds و ماژول ها
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با Solarwinds و ماژول ها
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 6 قسط خریداری کنید
تاپیک های پربازدید