بحث :: خرافات دنیای IT
درخواست های ارتباط
جستجو
لیست دوستان من
صندوق پیام
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست پیام ها
صندوق پیام
رویدادها
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست رویدادها
همه رویدادهای من
تخفیف های وب سایت
همه تخفیف ها

خرافات دنیای IT

نویسنده متن پست
پاسخ به این پست
author
mohammad elahi
1397/10/19 11:20:47
همیشه وقتی صحبت از علوم کامپیوتر میشه یکی از چیزهایی که به ذهن میاد منطق هست.
وقتی وارد دنیای رایانه میشی خودتو داخل یک دنیای منطقی میبینی.
ولیییییی..........

همیشه بازار کار با چیزی که توی دانشگاه و مدرسه و محیط آکادمیک میخونیم خیییلیییی متفاوته.
کمتر کسیو میتونی پیدا کنی که به یک سری خرافات توی زندگی روتین کاریش در زمینه IT اعتقاد پیدا نکرده باشه.

چند نمونه از این اتفاقاتو براتون میگم ، شما هم اگه موردی باش برخورد داشتین بگید:


خرافات یا واقیت:


1-سیستم وحشی:
بعضی سیستم ها وحشی و رام نشدنی هستن ، به ظاهر داره برات خوب کار میکنه و نیازهای روزمرتو برآورده میکنه ولی منتظر فرصت هست، صبر کرده و دام پهن کرده برای ترس کاربر.
این سیستم ترسو میشناسه و ازش تغذیه میکنه.
فقط کافیه وقتی عجله داری برای به انجام رسوندن کاری متوجه استرس و عجله ی تو بشه و اون لحظه هست کههههههه:Erorr..Erorr..Erorr و باز هم Erorr
چرا واقعا؟ > : (



2- سیستم احساساتی:
یک نوع سیستم با احساس داریم، همیشه به بهترین شکل کارشو انجام داده. از این سیستم برای آرشیو اطلاعات شخصی استفاده میکنیم ، باش وب گردی میکنیم ، فیلم میبینیم ، حتی پروژه های کاریمونو باش انجام میدیم.
شاید خیلی قوی نباشه اما هیچ وقت رومونو زمین نمیندازه و هر کاریو میخوایم به بهترین روش ممکن انجام میده حتی بیشتر از توانش که خودمون تعجب میکنیم. خب اینا که عالیه ولی مشکل کجاست؟؟؟
مشکل از جایی شروع میشه که کاربر این سیستم عوض میشه!!!
لپ تاپ یا PC واگزار میشه (به هر دلیلی) و......
بعد از یک مدت سیستم از کار میوفته و تمام. : (



3- سیستم ترسو:
این مورد خیلی پیش میاد که کاربر تماس میگیره سیستمم مشکل داره (توی همه ی تجهیزات اداری تقریبا این مسئله مشترکه) و وقتی میری بالای سر کاربر و میپرسی مشکل چیه؟ میگه هیچی رفع شد!!
تو میری ولی دوباره تماس میگیرن که خراب شد و بازهم تا میرسی مشکل حل میشه و این چرخه کماکان ادامه دارد.


4- حتما خیلیا اسم قانون مورفی رو شنینید، ولی نمیدونم چند نفر اسم قانون "شانس تازه کار" رو شنیده باشید یا اصلا باش برخورد کرده باشید.
همیشه یک متخصص خوب یک متخصص با تجربه هست. اصلا بدون تجربه نمیشه توی دریای عمیق علوم کامپیوتر وارد شد.
ولی تصور کنید توی انبوه کارایی که روزانه انجام میدید و به روال انجام کار آشنا هستید یک مشکلی پیش میاد که واقعا عصبیتون کرده و حل نمیشه، مدام دنبال منطق پشت این مشکل میگردید و از راههای مختلف امتحان میکنید و نمیشه..
راه حل: اگه یک تازه کار اطراف خود دارید اونو بفرستین جلو : )
تازه کارها بعضی وقتا مشکلاتو جوری حل میکنن که فکرشو هم نمیکنید و این است معجزه ی " شانس تازه کار"


5- یکی از موارد دیگه که بعضی وقتا پیش میاد و توضیح مشخصی هم براش نیست ایکه که اون روز مشخص روز کار کردن نیست، (نیست عزیز من بیخود زور نزن)
از صبح به هرچی دست میزنی خراب میشه، مشکلات حل نمیشه، سیستمی که مثل ساعت کار میکرده کار نمیکنه.
خب راه حل چیه: من خودم بعد از یکی دو ساعت که از روز میگذره و شاید بعد از 3ومین خرابی که پیش بیاد میشینم یه استکان چایی میریزم ریلکس میکنم و فیلم میبینم.
هرکسی هم تماس بگیره برای سیستم میگم ببخشید امروز کار بی کار : )
و در کمال ناباوری فردا همه چیز به روال عادی خودش برگشته.


6- بعضی سیستم ها شوخ طبع هستن:
وقتی میخوای چیزیو به رییست یا سرکلاس ارائه بدی یا شاید وقتی میخوای مطلبیو به یکی آموزش بدی یا اینکه سیستمیو تعمیر کردی و مدت ها زیر بار تست گذاشتی وقتی قراره به مشتری تحویل بدی، لحظه موعود که سر میرسه کار انجام نمیشه.
وقتی رییست ، استادت یا مشتری بیخیال میشه پشت سرش همون عملیات بدون نقص پیش میره...



شما با چه موارد غیر منطقی در طول روز سروکار داشتین؟ و اصلا به این خرافات اعتقاد دارین؟

author
wisemadguy
پویان عارف پور
13 روز قبل
سلام به همگی و روزتون بخیر،

دقیـــــــــــــــقا همینطوره (با همین غلظت) در تکمیل فرمایشات شما چند باور دیگه رو هم من بگم که در خیلی موارد با گفته های شما تشابه داره :

- کاربر EMB (بمب الکترومغناطیسی) : مهم نیست این کاربر با چه دستگاهی کار کنه و یا همون لحظه یک دستگاه نو بهش بدین اصن اسمش بیاد جلوی یه کامپیوتر اون دستگاه مختل میشه

- مربع برمودا : یک نقطه از یک اتاق که هر سیستمی در اون قرار بدین سی دی رام و یا اسکنر و یا خلاصه همون قطعه هر سیستمی که اونجا باشه خراب میشه

- کامپیوتر ها احساس دارن : کاربرایی که به سیستمشون زیاد فحش میدن بیشتر به خرابی سیستم دچار میشن و آدمهای مهربون و بخصوص اونها که همیشه با لبخند صحبت می کنن ، کمتر.

- در ادارات مشکلات چهارشنبه آخر وقت و شنبه اول وقت ، روز بعد کاری ، خودش حل میشه. مخصوصا اونایی که شنبه صبح هست ممکنه چند ساعت بعد خودشون حل بشن.

author
alirezait99
علیرضا باقری
13 روز قبل
بسار جالب ...
مربع برمودا و کار نکردن سی دی رام در اون نقطه خیلی با حال بووود
author
harsini
نیما شایق
13 روز قبل
اصلا پروژه ای که موقع تحویل به ارور نخوره پروژه نیست.
author
wisemadguy
پویان عارف پور
13 روز قبل
یک خاطره دیگه هم یادم اومد ولی اول یک جمله قشنگ در این باره هست که میگه "چیزی که برای یکی جادوگریه، مهندسی یک نفر دیگست."

یادش بخیر زمانی که در بهداشت جنوب تهران کار می کردم و تازه انفورماتیکش رو تحویل من داده بودن متوجه شدم پنجشنبه ها شبکه اونجا قطع میشد و هیچکس هم مشکلی با این قضیه نداشت چون کارشناسان پیش از من و کارشناسان ناظر سازمان هم ایده ای نداشتند بخاطر چیه و همه ایمان آورده بودند که "پنجشنبه ها شبکه خودش قطع میشه". حالا کار ارواح بود یا کار دیوی جونز دزدان دریایی کارائیب کسی نمیدونست ولی یک باور مسلم شده بود.

یک روز پنجشنبه کالب شبکه اونجا رو که یک کت 5 به طول دویست متر بود که مثل اون قسمت تاو و جری که نخ قلاب دوره تمام اسکله و سنگها و درختها پیچیده بود این هم از روی تمام پارکینگها رو دور تمام تیر برقها رفته بود ... اگر تا اینجاش خندتون گرفته باید میدید چطور از طبقه سوم این اداره رفته بود اونور کوچه روی دیوار خونه روبرویی... تازه یک بار یه بنده خدایی اومده بوده در پارکینگ رو باز کنه دیده "عه این چیه؟؟" با قیچی باغبانی بریده بودش و این بار دوباره یک کابل دیگه کشیده بودند منتهی از ایشون خواسته بودن که اینو قطع نکن ... حالا

خلاصه این شاهکار مهندسی رو دنبال کردم و رسیدم به دفتر گزینش دانشگاه. در زدم کسی نبود و یادم افتاد اونا پنجشنبه ها تعطیل بودن و شنبه رفتم با همکارای اون دفتر صحبت کردم که من بعد محبت کنن چهارشنبه ها که دارن تشریف می برن منزل اون سه راهی عزیزی که به سوئیچی وصل بود که کابل مرکز بهداشت جنوب تهران هم بهش وصل بود رو خاموش نکنند. و این بار پنجشنبه صدای ناقوسی به گوش رسید که میگفت "گوش کن زمزمه گلاکن را ..." نه اون یه فیلم دیگه بود ... و این بار پنجشنبه ، شبکه قطع نبود و نفرین روزهای پنجشنبه برطرف شد.

  • اون کابل بعدها با دوندگی من بدبخت با فیبر نوری که زیر بارون و دو نصف شب با نظارت این حقیر از زیر زمین رد شد و برای گرفتن مجوزهاش به چند نیمه نامساوی تقسیم شدم، جایگزین شد.

برای ارسال پست ابتدا به سایت وارد شوید

مطالب مرتبط

در حال دریافت اطلاعات

عضویت در

کانال تلگرام

توسینسو

دوره های پیشنهادی

دوره های توسینسو بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
مدرس: محمد نصیری
این دوره را در 64 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
مدرس: آرش ترابی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 11 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
مدرس: اسحاق احمدپور
این دوره را در 37 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 5 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 7 قسط خریداری کنید
نصب ویندوز به روش Backup های مستقل از سخت افزار با Acronis True Image
نصب ویندوز به روش Backup های مستقل از سخت افزار با Acronis True Image
مدرس: میلاد فشی
این دوره را در 4 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
مدرس: علی آقامیری
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
مدرس: مجتبی اسمائی
این دوره را در 25 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
مدرس: ُسهیل قاسمی
این دوره را در 14 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 2 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
مدرس: مریم علی زاده
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با  Solarwinds و ماژول ها
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با Solarwinds و ماژول ها
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 6 قسط خریداری کنید
 آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 9 قسط خریداری کنید
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سیسکو آسان است
دوره آموزشی سیسکو آسان است
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 35 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 8 قسط خریداری کنید
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 1 قسط خریداری کنید
تاپیک های پربازدید