بحث :: تعداد مورد نیاز کارشناس It
درخواست های ارتباط
جستجو
لیست دوستان من
صندوق پیام
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست پیام ها
صندوق پیام
رویدادها
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست رویدادها
همه رویدادهای من

جهت دریافت مدرک با مراجعه به به این بخش و ورود به دوره مورد نظر، بر روی گزینه دریافت مدرک کلیک کرده، اطلاعات خود را تکمیل کنید تا پروسه صدور مدرک برای شما طی شود.

صدور مدرک تنها برای دوره هایی که به صورت کامل خریداری شده و قیمت آن ها بالای 100،000 تومان باشد انجام خواهد شد.

جشنواره تخفیف شگفت انگیز زمستانه توسینسو

تا سقف 70 درصد تخفیف + ترافیک نیم بها + پشتیبانی محصولات توسط اساتید + ارائه گواهینامه پایان دوره

تخفیف های وب سایت
همه تخفیف ها

تعداد مورد نیاز کارشناس It

نویسنده متن پست
پاسخ به این پست
author
winner111
1395/03/01 12:38:12
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز
دوستان عزیز بحثی با همکاران داشتیم در خصوص تعداد کارشناسان It مورد نیاز برای هر اداره(سازمانی که کلیه خدمات نرم افزار سخت افزار و شبکه را پشتیبانی میکند).به این نتیجه رسیدیم که برای هر 25 پرسنل یک نفر نیروی کارشناسIt مورد نیاز است.نظر شما مهندسین عزیز در خصوص این موضوع چیست؟آیا مرجع معتبری هست که مشخص کند چه تعداد کارشناس It باتوجه به معیارهای تعداد پرسنل و حجم کاری و... نیاز است؟ممنون میشم راهنمایی کنید و از نظراتون استفاده کنم
author
siya vash
siyavash
33 ماه قبل
سلام تجربه کم من میگه بستگی به نوع شبکه مدیریت شبکه نوع user و از همه مهمتر دانش user و سخت افزار و نرم افزارهای مورد استفاده و حجم کار باید تصمیم گرفت
همه دوستان این تجربه رو گاها داشتند تو بعضی محیط ها برای یک user باید یه نفر 24 ساعت بال سرش باشه دوستان منظورم رو متوجه میشند ولی اگه شبکه روتین باشه و مدیریت متمرکز و مناسب و سخت افزارهای مناسب و خلاصه خیلی استانداردها رعایت شده باشه و صد البته که مدیران و مسئولان امکانات سخت افزاتری و نرم افزاری و بستر مناسب رو تهیه و ارتقا کنند گاها برای هر 100 تا یا 200 تا هم یک کارشناس کافیه

من تو محیطی بودم که 3 نفر میتونستیم از پ 1200 نفر بر بیاییم چون خیلی بستر ها روتین و خوب بوده و تو محیطی هم دیدم که 2 تا کارشناس IT برای 18 تا user بودند نظر شخصی من اینه که اگه همه چی روتین بود نهایتا به اضای هر 100 تا user 1 کارشناس کفایت می کنه. البته دوستان تجارب بیشتری داند و ممکن هست نظرات متفاوت تری داشته باشند که در اختیار می زارند
author
isaac
اسحاق احمدپور
33 ماه قبل
کااااااااااااااااااااملا با دوست عزیز siya vash موافقم. اگر ادمین یه فرد کارپخته و البته و صد البته باهوش باشه میتونه یه شبکه بزرگ رو به راحتی خودش به تنهایی مدیریت کنه، اما خدا به داد اون روزی برسه که ادمین خنگ و دارای سواد کافی نباشه، و یوزرها از ادمین خنگ تر. اون وقته که فاجعه میشه. یعنی باید مثل یه بچه یکساله که مدام نیاز به مراقبت داره همش درگیر کلاینت ها بود و لقمه رو جویده گذاشت تو دهنشون
author
winner111
33 ماه قبل
سلام مهندس siya vash
ممنون از نظرتون و معیارهایی که برای نیاز کارشناس It مطرح کردید.
متاسفانه مکانی که کار میکنم از کلیه جهات روتین نیست و چون مدیران از جزییات کار It بی اطلاع هستند نیاز به اثبات برای درخواست کارشناس دیگری داریم.آیا مرجع خاصی داریم که تعداد کارشناس نسبت به نفرات را مشخص کرده باشد.؟
author
parsa.yousefi
پارسا یوسفی
33 ماه قبل
اگر اشتباه نکنم برای HelpDesk یه استاندارد بین المللی داریم (اسمشو یادم نمیاد اما اگه یه سرچ بزنین میتونین پیدا کنین)
و تا جایی که یادمه به ازای هر 30 نفر یه HelpDesk میخواد
حوزه وظابف HelpDesk با Admin خیلی متفاوته و استفاده از واژه کارشناس برای HelpDesk صحیح نیست(کارشناس تعریف دیگه ای داره)
Siyavash عزیز هم درست می فرماین اگر Admin کار بلد باشه HelpDesk زحمت کمتری میکشه اما اگه خنگ باشه و کار بلد نباشه باره زیادی به HelpDesk وارد میکنه
author
prober
33 ماه قبل
دوست عزیز همه این فکرها بر اساس نوع سازمان شما حتما قبلا سنجیده شده و در چارت سازمانی لحاظ شده مگر اینکه کارکنانی خارج از چارت به صورت قرارداد شرکتی داشته باشید که به همچین مسئله ای برخورد کنید.
author
winner111
33 ماه قبل
proberعزیز درست میفرمایید باتوجه پیشرفت سازمانها و حوزه It ,و همچنین روند خصوص سازی کارکنانی خارج از چارت به سازمان اضافه شده اند که هرکدام نیاز به تجهیزات و آموزشات خاصی دارند.و بهمین علت نیاز به کارشناس دیگر داریم(البته این کارشناسان نیز خارج از چارت می باشند).
parsa.yousefi عزیز اینکه میفرمایید به ازای هر 30 نفر یه HelpDesk میخواد درسته و توخاطرم هست اما منبعش رو متاسفانه پیدا نکردم.ممنون میشم اگه منبعی به دستتون رسید معرفی کنید.
باتوجه به تایید نظرات دوستان اما اولویت من روی دانش کاربران هست.که خیلی از مشکلات را حل میکنه.
author
parsa.yousefi
پارسا یوسفی
33 ماه قبل
اینو یه نگاهی بندازین شاید به دردتون خورد، جدول صفحه آخر هم خلاصشه
author
prober
33 ماه قبل
شما اگر یه نرم افزار helpdesk راه بیندازید و کاربران مجبور به ارسال تیکت بشوند مدت زمان متوسط پاسخگویی نیروهای انفورماتیک سازمان شما به این تیکت ها می تواند به عنوان مستنداتی باشد که لزوم افزودن نیرو را نشان دهد.
author
jeffar
جعفر قنبری شوهانی
33 ماه قبل
تعداد نیروهای IT یک سازمان به عوامل زیادی برمی گرده :
  • نوع فعالیت سازمان و میزان وابستگی به کامپیوتر و شبکه
  • سرویس های راه اندازی شده در سازمان
  • گستردگی جغرافیایی (در سطح یک ساختمان ، شهر ، استان یا کشور)
  • میزان دانش عمومی کاربران عمومی شبکه
  • نحوی پیاده سازی و امکان سنجی نیازهای شبکه
  • میزان دانش نیروهای IT
  • و ...

همینطور که می بینید عوامل زیادی در تعیین تعداد نیروهای IT وجود داره و به نظرم مهم ترین عامل پیاده سازی و امکان سنجی صحیح شبکه هست چون یه شبکه کوچک در صورتیکه درست پیاده سازی نشه و سیاست های درستی برای اون در نظر گرفته نشه نیاز به نیرو زیاد پیدا می کنه و عکس این قضیه هم وجود داره
یه نمونه از تجربه کاری که در این زمینه دارم رو خدمتتون عرض می کنم : من در سازمانی که کار می کنم تنها نفری هستم که کارهای شبکه و سخت افزار رو انجام میده از راه اندازی تا پشتیبانی کلیه کارها رو انجام دادم به لحاظ وسعت هم حدود 35 شعبه در سطح کشور داریم در ابتدای کار که وارد این مجموعه شدم حدود دو تا سه ماه هیچ کار اجرایی انجام ندادم و تنها به بررسی شرایط و انتخاب سرویس ها و تجهیزات پرداختم. مثلا دستگاهی که برای کاربران انتخاب شد دستگاه های mini pc بود که اومدم تمام نرم افزارهایی که کاربران نیاز داشتن روی یه دستگاه نصب کردم تنظیمات مورد نیاز انجام شد و از این دستگاه یک image گرفته شد و سایر دستگاه ها در عرض 5 دقیقه این image روشون نصب میشد و تنها کاری که بعدش انجام میشد تنظمیات شبکه مثل تخصیص IP و join to domain و ... می بود اگه نصب ویندوز و نرم افزارها رو از روش معمول می خواستم انجام بدم برای هر دستگاه نصف روز باید وقت می ذاشتم
یا نکته دیگه که وجود داره و باعث مشکلات فراوان میشه عدم کنترل روی ورودی دستگاه هاست. چه دلیلی داره که usb دستگاه های کلاینت در یک سازمان باز باشه؟ خود این باعث مشکلات زیادی میشه انواع و اقسام فلش ها رو به سیستم وصل می کنن و باعث ویروسی شدن سیستم میشه و دردسرش برای نیروهای it
بحث بعدی اهمیت سرویس های مورد استفاده در شبکه هست در بعضی سازمان ها شبکه و سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و حتی یک دقیقه هم نباید قطعی وجود داشته باشه اما یه سازمان هست که چند روز هم سیستمشون قطع بشه مشکلی حادی ایجاد نمیشه تعداد نیروهای این سازمان ها مطمئنا باهم متفاوته
بحث توانایی و دانش خود نیروهای it هم که جای خودشو داره یه نیرو میره مشکل رو برطرف کنه بعد از چند ساعت موفق نمیشه و همکارشو صدا میزنه که کمکش کنه خود این قضیه باعث از بین رفتن وقت میشه
author
rasool1
rasool danesh
33 ماه قبل
سلام
بنظر من به تعداد یوزرها هم ربط داره اما باید به تعداد و انواع سرویسهای مورد نیاز در داخل یک شبکه هم دقت کرد چون ممکنه یک شبکه کوچیک سرویسهایی رو لازم داشته باشه که واسه هر کدوم تخصص و نیروی خاص خودشو بطلبه

این پست حذف شده است
دلیل حذف: برای تشکر از گزینه پسندیدم و از گزینه انتخاب به عنوان جواب برای مشخص کردن پاسخ صحیح استفاده کنید

برای ارسال پست ابتدا به سایت وارد شوید

مطالب مرتبط

در حال دریافت اطلاعات

عضویت در

کانال تلگرام

توسینسو

دوره های پیشنهادی

دوره های توسینسو دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
دوره آموزشی جامع نصب و راه اندازی انواع FTP سرور
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 7 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
دوره آموزشی سناریوهای کاربردی و متنوع در تجهیزات سیسکو با سهیل قاسمی
مدرس: ُسهیل قاسمی
این دوره را در 14 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی ایمیل سرور MDaemon
مدرس: علی آقامیری
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
دوره آموزشی مدیریت کلاس از راه دور و مانیتورینگ با NetOP
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 2 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 8 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
دوره آموزشی نصب ، راه اندازی و پیکربندی فایل سرور Serv-U
مدرس: کاظم تقندیکی
این دوره را در 11 قسط خریداری کنید
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
آموزش جامع نصب و پیکربندی Network Monitor Cacti Server
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 1 قسط خریداری کنید
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
آشنایی با زیرساخت های شبکه و پیکربندی کامل مودم های ADSL
مدرس: پوریا تعبدی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
 آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
آموزش مانیتورینگ شبکه با نرم افزار قدرتمند ManageEngine OpManager
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 9 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
دوره آموزشی تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با Wireshark
مدرس: محمد عابدینی
این دوره را در 5 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی سیسکو آسان است
دوره آموزشی سیسکو آسان است
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 35 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
دوره آموزشی نصب و راه اندازی Output Messenger در شبکه
مدرس: آرش ترابی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
دوره آموزشی تخصصی مانیتورینگ شبکه Zabbix در لینوکس
مدرس: مجتبی اسمائی
این دوره را در 25 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
دوره آموزشی بین المللی MCSA ویندوز سرور 2012 کد 70-410
مدرس: اسحاق احمدپور
این دوره را در 37 قسط خریداری کنید
بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
بهترین دوره آموزشی بین المللی +CompTIA Network در دنیا
مدرس: محمد نصیری
این دوره را در 64 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
دوره آموزشی نرم افزار وایرشارک ( Wireshark )
مدرس: مریم علی زاده
این دوره را در 10 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با  Solarwinds و ماژول ها
دوره آموزشی جامع مانیتورینگ شبکه با Solarwinds و ماژول ها
مدرس: جعفر قنبری شوهانی
این دوره را در 6 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
دوره آموزشی نرم افزار ریموت دسکتاپ Team Viewer
مدرس: صادق شعبانی
این دوره را در 3 قسط خریداری کنید
تاپیک های پربازدید