فرهاد خانلری
کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

آموزش گام به گام اشتراک گذاری اینترنت در شبکه و دسترسی به اینترنت

چگونه اینترنت را در شبکه با اشتراک بگذاریم؟ چگونه ارتباط ما با اینترنت برقرار می شود؟ چگونه چند نفر همزمان در یک شبکه از اینترنت استفاده کنیم ؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
آموزش اشتراک گذاری ( Share ) کردن اینترنت در شبکه

چطور ما از منزل به اینترنت متصل میشیم؟

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت ( Share) کردن اینترنت در شبکه

محل کاربر نقطه پایانی استفاده از اینترنت است

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت ( Share ) کردن اینترنت در شبکه

این قسمت محل کار یا منزل کاربر می باشد. از این قسمت کاربر توسط دستگاهی به نام Modem ADSL و البته از طریق خط تلفن(RJ11) به اینترنت وصل میشه.لب تاپ یا کامپیوتر کاربر از طریق کابل شبکه یا کابل LAN که به سوکت سر کابل (RJ45) میگن و یا از طریق Wireless یا بیسیم به مودم ADSL وصل میشه .

  • نکته: در صورتیکه از Wireless استفاده شه چندین سیستم یا موبایل یا تبلت موجود باشد، همگی اونا می تونن بطور همزمان از طریق سرویس ADSL به اینترنت دسترسی پیدا نمایند.
  • نکته : اگر چندین سیستم بود که همشون میخواستن از کابل یه اینترنت وصل شن نیاز به دستگاهی داریم به نام Switch.

مخابرات شهر اینترنت را در بستر تلفن شهری ارائه می دهد

این قسمت شامل مرکز مخابراتی هر منطقه در سطح شهر هست. تمام خطوط تلفن(RJ11) که در بالا گفته شد به مرکز مخابرات محدوده خودشون وصل میشن حالا اگه شما از ISP هایی غیر از مخابرات استفاده کنید(نام نمیبرم که تبلیغات نشه) اون شرکت ها برای برقراری سرویس ADSL در هر مرکز مخابراتی نیاز به نصب تجهیزات دارند(برق، فضا، تهویه و ...)هم شامل اون تجهیزات میشه که بابت این خدمات به شرکت مخابرات اجاره پرداخت میکنند.

  • نکته:شرکت های ISP به قول خودشون میان خط شما رو رانژه میکنن یعنی میان Data رو به سیم شما وصل میکنن در این صورته که خط شما هم بوق داره هم Data.به عبارتی روی خط شما که مثل یه خیابون دو طرفه هست میان یه لاین دو طرفه دیگه هم ایجاد میکنن و شما هم بوق داری هم Data برای همینه که وقتی به اینترنت ADSL وصل میشید تلفنتون هم کار میکنه .در صورتی که قدیما با مودم دایلاپ این داستان نبود شما از همون دو تا لاین بوق تلفنتون جهت برقراری به نت استفاده میکردین.

آموزش Share کردن اینترنت در شبکه

شرکت های ISP خدمات فروش اینترنت و پشتیبانی را بر عهده دارند

این قسمت هم یه سری تجهیزات قرار میدن که وضیفه این تجهیزات شناسایی کاربر، محاسبه میزان مصرف، تنطیم سرعت اتصال به شبکه اینترنت و چک نمودن اعتبار قرارداد و در نهایت اتصال کاربر به شبکه زیرساخت کشور به عنوان دروازه ورود به اینترنت هست

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت

شرکت زیرساخت وظیفه تامین ارتباطات زیرساخت را بر عهده دارد

این قسمت یعنی شرکت زیرساخت کشور عهده دار ایجاد و نگهداری بزرگراه ها یارتباطی بین شهری (BackBone)،خریداری خطوط ارتباطی برون مرزی،تامین کل اینترنت کشور، ، تضمین کیفیت خطوط ارتباطی در محدوده جغرافیای ایران و همچنین فروش اینترنت به متقاضیان حقوقی(شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت(ISP)، شرکتهای و سازمانهای دولتی و ....) می باشد.

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت در شبکه

اینترنت و ارتباط جهانی هدف نهایی ماست

و اما چیزی که ما دنبالش هستیم اینجاست اینترنت ، نسبت به درخواست ما اینترنتمون ما رو هدایت میکنه اگر مقصد نهایی درخواست ما در خارج از کشور بود ، اون درخواست پس از عبور از شرکت زیرساخت ایران، وارد شرکت جهانی اینترنت می شه و از طریق شبکه ارتباط بین الملل، به مقصد نهایی می رسد. اگر هم درخواستمون یه جایی تو ایران بود ابتدا به شرکت زیر ساهت و سپس از طریق خطوط مخابرات به مقصد نهایی میرسه.

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت

توضیحاتی در مورد اتصالات و دکمه های پشت مودم ADSL

شمای کلی یک مودم

وب سایت توسینسو

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه مینمایید این مودم دارای 4 پورت LAN می باشد و دارای Wireless.به ترتیب از سمت چپ:

  • برق: که توسط یک آدابتور وصل میشه به پریز برق
  • power: یه دکمه سخت افزاری که میتونیم مودم رو خاموش و روشن کنیم بدون اینمه ادابتور از برف خارج شه.
  • Reset:این یکی از دکمه های حساس و مهم روی مودم هست که البته خیلی کوچیکه و به علت امنیت بالاتر به صورت عادی نمیتونی فشارش بدی حتماً باید با یه چیزی شبیه سوزن فشارش بدی .البته باید 5 تا ده ثانیه روش نگه داری تا مودمت ریست شه یعنی تنظیماتش برگرده به حالت کارخانه (دقیقاً مثل موبایل که به اسم Reset Factory معروف هست).
  • پورت LAN :که کابل هایی با سوکت های RJ45 وصل میشن بهشت در این تصویر این مودم ما 4 تا پورت داره ممکنه مودم شما یکی داشته باشه و حتی ممکنه دارای پورت USB باشه ، به هر حال این 4 تا پورت نشون میدن که شما میتونید 4 تا کامپیوتر رو به این مودم وصل کنید و یه جورایی نمادسوئیچ رو پیدا کرده چون اون 4 تا کامپیوتر با هم میشن شبکه.
  • پورت تلفن: همونطور که در بالا توضیح دادم ارتباط ما از منزل یا محل کار به دنیای اینترنت باید از طریق مخابرات صورت بپذیرد و توسط این پورت و اط طریق کابل تلفن به مخابرات سپس به اینترنت دسترسی خواهیم داشت.
  • Access Point: یا Wireless اگر مودم شما دارای این آنتن بود بدونید که موبایل های شما تبلت هاتون و لپ تاپ هاتون و تمام مواردی که دارای Wifi هستن میتونن از طریق این آنتن وصل شن به مودم و سپس به اینترنت متصل شن.

چطور اینترنت را در شبکه محلی به اشتراک بگذاریم؟

قابل توجه تمام ITPRO ای ها مودم شما به دو صورت میتونه اینترنت رو بده بیرون ، که در هر صورت سوئیچ شما (که معمولاً سوئیچ های unmanaged هستن ) اصلاً نیاز به هیچ تنظیماتی نداره

  1. Bridge : شما حتماً باید یک Connection در سیستم عاملتون (windows) بسازید و توسط نام کاربری و رمز عبوری که از ISP می‌گیرید میتونید به اینترنت وصل بشید.
  2. PPPOE :نام کاربری و رمز عبوری که از ISP می‌گیرید را روی مودم ذخیره می‌کنید در این صورت مودم به محض روشن شدن، خود به خود به اینترنت متصل می‌شود و همه دستگاه‌ها اینترنت خواهند داشت.

آموزش اشتراک گذاری اینترنت در حالت بریج ( Bridge ) مودم

تمام مودم ها به صورت By Default به صورت Bridge هستند و شما برای اینکه وصل شی به اینترنت نیاز به یک "پل" داری یعنی یک Connection که توی یکی از کامپیوتر هات این Connection رو میسازی و اون Connection رو Share میکنی (و آی پی اون دستگاه رو به GeatWay تمام سیتم های دیگه میدی ) این حالت به اشتراک گذاری ارتباطات اینترنتی(ICS) مخفف( Internet Connection Sharing) معروف هست.

آموزش راه اول:

وب سایت توسینسو

اینترنت ICS

ابتدا مطابق تصویر زیر ابتدا به Run رفته و دستور زیر را وارد میکنیم

وب سایت توسینسو

سپس از پنجره ای که باز شد طبق تصویر زیر باید به دنبال Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) بگردید.

وب سایت توسینسو

اگر در حالت اتومات (Start) نبود روی این سرویس دابل کلیک کنید مطابق تصویر زیر و اقدام به انتخاب حالت automatic کنید.

وب سایت توسینسو

برای فعال کردن قابلیت ICS : ازمنوی Start ،پنجره ی Control panel ، گزینه ی Network and internet را انتخاب کنید و روی لینکNetwork and sharing center کلیک کنید

وب سایت توسینسو

در سمت چپ روی لینک manage wireless networks کلیک کنید. و در پنجره باز شده مانند تصویر زیر لیستی از کانکشن های اینترنت رو میبینید

وب سایت توسینسو

با کلیک راست روی کانکشن فعال موردنظر و انتخاب گزینه properties

وب سایت توسینسو

و سپس تیک check box گزینه ی Allow other other network users to connect through this computers internet connection این قابلیت فعال میشود.

وب سایت توسینسو

اگر فرض کنیم که آی پی سیستمی که اینترنت رو داره share میکنه 192.168.0.1 باشه. میتونید علاوه بر Optain کردن آی پی سیستم هاتون ، به صورت دستی (manual) این کار را انجام دهید،برای این منظور باید در تنظیمات کارت شبکه هر سیستم :

  • IP ADRESS:را از 192.168.0.2 تا 192.168.0.254 قرار دهید.
  • Subnet mask: 255.255.255.0
  • Default gateway: 192.168.0.1
  • Preferred DNS server : 192.168.0.1
  • Alternate DNS server : 4.2.2.4

نکته هر سیستم آی پی خودش و همچنین computer Name غیر تکراری باید داشته باشه

وب سایت توسینسو

البته Alternate DNS server هم میتونید خالی بزارید یا آی پی 8.8.8.8 یا 192.9.9.3 یا 4.2.2.2 و ... باشه.به همین صورت و طبق عکس زیر میتونید اتصالات خودتون به شبکه رو انجام بدید و وصل شید به اینترنت :

وب سایت توسینسو

با ما در ITPRO بمانید تا در قسمت بعد تنظیمات(Config) مودم ADSL و به اشتراک گذاشتن اینترنت در شبکه توسط PPPOE و همچنین عدم اتصال یک یا چند سیستم به اینترنت ولی داشتن شبکه محلی را آموزش خواهم داد.

در بخش قبلی این مطلب گفته شد که چطور اینترنت دز بستر مخابرات به منزل ما میرسد و نحوه اشتراک گذاری اینترنت در حالت اول مودم به صورت Bridge توضیح داده شد..در این بخش میپردازیم به PPPOE مودم که اگر این تنظیمات را به خوبی انجام دهیم میتوانیم در شبکه خود اشتراک گذاری اینترنت را خیلی راحت تر پیاده سازی کنیم.نکنه مهم: اگر مودم ADSL ما داری Access Point (وایرلس)بود و مودم را در حالت Bridge تنظیم کنید دیگر نمیتوانید از وایرلس مودم استفاده کنید

اتصال صحیح مودم ADSL به لپ تاپ یا کامپیوتر , اتصالات مودم

شاید برخی از خوانندگان این مطلب نمی دونند کدام کابل باید به کدوم پورت وصل شه که اتصال کابل ها به مودم و کابل تلفن و استفاده صحیح از نویز گیر یا Spiliter همانند تصویر زیر هست.

وب سایت توسینسو

تصویر زیر هم شرح زیر اتصالات مودم رو نشون میده

وب سایت توسینسو

در قسمت قبلی مقاله تقریباً تمام اتصالات توضیح داده شده ولی اینجا میخوام راجع به Spiliter صحبت کنم.شاید دیدید که وقتی مودم ADSL روشن هست تلفن ما دارای نویز هست و خش خش صدا میکنه برای جلو گیری از این اتفاق ما نیاز داریم به Spiliter یا نویز گیر که طریق نصب اون هم تو تصویر های بالا نشون دادم اما به صورت تئوری : روي اسپليتر سه عدد جاي سوتك موجود است از خروجی Line يك سيم به پريز تلفن متصل میشود و در صورتيكه از دو شاخه استفاده ميكنيد بايد دو شاخه شما ضدبرق نباشد ، از خروجی Modem یک سیم به مودم متصل کنید و از خروجی Phone یک سیم به تلفن وصل کنید.

چطور اینترنت را در شبکه محلی به اشتراک بگذاریم؟

مودم های ADSL به دو صورت میتوانند اینترنتو بدن بیرون، که در هر صورت سوئیچ شما اصلاً نیاز به هیچ تنظیماتی نداره

  • 1-Bridge
  • 2- NAT یا PPPOE

حالت اول که تمام مودم ها به صورت By Default هستن شما برای اینکه وصل شی به اینترنت نیاز به یک "پل" داری یعنی یک Connection که توی یکی از کامپیوتر هات این Connection رو میسازی

و اون Connection رو Share میکنی که در بخش قبلی توضیح داده شد.ضمناً برخی مودم های ADSL شبیه به تصویر زیر هستند (دارای یک پورت USB برای سیستم هایی که کارت شبکه ندارند و یا مورد استفاده برای دو سستم همزمان یکی با کابل شبکه دیگری با کابل USB)

وب سایت توسینسو

قبل از اینکه وارد کانفیگ مودم و تنظیمات pppoe شویم بهتر است نحوه ایجاد کانکشن را بدانیم

ساخت Connection جهت اتصال و برقراری اینترنت ADSL در ویندوز های مختلف:

ساخت کانکشن BroadBand PPPOE در ویندوز XP:

ابتدا پنجره Network Connectin را باز میکنیم

وب سایت توسینسو

البته پنجره زیر توسط دستور زیر هم باز میشود (راه سریع تر)

وب سایت توسینسو

سمت چپ پنجره باز شده در قسمت Network Tasks گزینه Create A New Connection را انتخاب میکنیم(تصویر زیر)

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

Next را میزنیم تا پنجره زیر باز شود

وب سایت توسینسو

روی گزینه Connect to the Internet کلیک میکنیم

سپس گزینه Set up Connection Manually را انتخاب میکنیم.

وب سایت توسینسو

گزینه دوم یعنی Connect using a Broadbandرا کلیک میکنیم

وب سایت توسینسو

یک نام دلخواه برای نام کانکشن انتخاب میکنیم

وب سایت توسینسو

از پنجره باز شده یوزر و پسورد ای که از ISP یا مخابرات جهت برقراری اینترنت اخذ کردید رو وارد کنید

وب سایت توسینسو

در نهایت Finish را میزنیم

وب سایت توسینسو

در تصویر زیر میبینیم که کانکشن ساخته شده و با انتخاب Connect به اینترنت متصل میشویم

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

ساخت کانکشن BroadBand PPPOE در ویندوز محبوب 7

به Control Panel رفته

وب سایت توسینسو

و از Control panel گزینه View network status and tasksرا کلیک کنید

وب سایت توسینسو

البته میتوانید در ویندوز 7 در منوی استارت سرچ کنید

وب سایت توسینسو

در هر صورت وارد قسمت Network and Sharing Center می شوید(تصویر زیر)

وب سایت توسینسو

سپس همانند تصویر بالا روی گزینه Set up a new connection or network کلیک کنید.در پنجره باز شده گزینه Connect to the Internet را انتخاب نمایید

وب سایت توسینسو

سپس گزینه( Broadband PPPoE) را انتخاب نمایید .

نکته :در این پنجره ممکن است شما گزینه Wireless را هم داشته باشید

وب سایت توسینسو

از پنجره باز شده یوزر و پسورد ای که از ISP یا مخابرات جهت برقراری اینترنت اخذ کردید رو وارد کنید سپس یک نام دلخواه انتخاب و دگمه connect را بزنید.

وب سایت توسینسو

سپس Close

وب سایت توسینسو

برای مطمئن بودن از ارتباط و کانکت بودن کانکشن ایجاد شده همانند تصویر زیر اقدام نمایید.

وب سایت توسینسو

میتوان به آدرسControl Panel و Network and Sharing Center و Network and Internet و Change adapter settings رفت همانند تصویر زیر

وب سایت توسینسو

و با Double-click کردن روی Broadband Connection ایجاد شده میتوانیم یوزر و پسورد را تغییر و یا با راست کلیک بر روی این کانکشن ارتباط را قطع و وصل نمود.

وب سایت توسینسو

تصویر زیر هم شمای کلی از تنظیمات فوق برای برقراری ارتباط در ویندوز 7

وب سایت توسینسو

ساخت کانکشن BroadBand PPPOE در ویندوز 8

Charm Bar را از سمت راست صفحه دسکتاپ(حرکت موس بر روی سمت راست دسکتاپ) باز نمایید

وب سایت توسینسو

سپس بر روی Settings کلیک کنید

وب سایت توسینسو

control panel را باز کنید

وب سایت توسینسو

سپس Network and Internet را انتخاب کنید

وب سایت توسینسو

Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

وب سایت توسینسو

قدم بعدی انتخاب Set up a new connection or network است

وب سایت توسینسو

سپس گزینه Connect to the Internet را انتخاب کنید

وب سایت توسینسو

انتخاب کنید گزینه (Broadband PPPoE)

وب سایت توسینسو

از پنجره باز شده یوزر و پسورد ای که از ISP یا مخابرات جهت برقراری اینترنت اخذ کردید رو وارد کنید سپس یک نام دلخواه انتخاب و دگمه connect را بزنید.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

سپس close را بزنید

وب سایت توسینسو

برای قطع ارتباط

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

و در نهایت دگمه Disconnect را بزنید

وب سایت توسینسو

اشتراک گذاری اینترنت در حالت اول PPPOE

توضیح کلی :اون Connection ای که در تصاویر بالا برای ویندوز های مختلف ایجاد کردیم (در حالت Bridge) ، یه جورایی حالا باید همون کانکشن رو توی مودم بسازید و DHCP مودم رو Enable کنید(این یعنی دیگه Bridge نمیخواهید و شما باید از ساختار PPPOE استفاده کنید) اینجوری با روشن شدن مودم اینترنت پخش میشه بدون نیاز به Connect کردن و اگه مودم به سویچ وصب بشه به تمام port های سوئیچ اینترنت میده و تمام کامپیوتر ها که از همون مودم دارن آی پی میگیرن اتو ماتیک اینترنت دارن بدون هیچ تنظیمی در سوئیچ و هیچ Connection دیگه ای.

کانفیگ مودم ADSL در حالت PPPOE

ابتدا مودم را به یکی از کامپیوترها به طور مستقیم و با کابل شبکه متصل کنید و مودم را روشن کنید.در آن کامپیتور وارد Control panel شوید و سپس به Network Connections رفته و روی کانکشن Local Area Connection کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس گزینه Obtain an IP Address automatically را انتخاب کرده و همه پنجره‌ها را OK کنید.همانند تصویر زیر عمل کنید

وب سایت توسینسو

مودم ها معمولاً به صورت By Default دارای IP 192.168.1.1 و یا IP 192.168.0.1 هستند مگر اینکه IP چیز دیگری باشد و یا کسی آی پی را عوض کرده باشد.در هر صورت نگران نباشید مرورگر خود را باز کرده و آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید اگر آی پی مودم همین باشد پنجره یوزر پسور میآید و از شما میخواد برای ورود به کنسول مودم یوزر و پسورد را وارد نمایید

وب سایت توسینسو

همانطور که در تصویر مشاهده مینمایید تقریباً یوزر و پسورد تمامی مودم ها یکسان admin می باشد.اگر آی پی 192.168.1.1 باز نشد میتوانید توسط دستور ipconfig در محیط CMD ببینید Default Geatway شما چیست و همان آی پی میشود آی پی مودم شما.از اینجا به بعد داستان بستگی به نوع و مدل مودم شما داره تقریباً همه مودم ها شبیه به هم هستن اما یه سری ها از نظر شکل ظاهری منو ها و ظاهر داخلی نرم افزاری شون متفاوت هست برای همین من به صورت کلی و جامع تو ضیح میدم تا بتونید روی همه مودم ها انجام بدید.در قسمت سمت چپ روی Advanced Setup و سپس آیتم WAN کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود. روی گزینه ADD کلیک کنید.

  • ضمناً : میتوانید از منوی موجود در کنسول مودم از گزینه WAN تمامی مواردی که در زیر ادامه میدم را پیدا کرده و تنظیم نمایید.
  • نکته: برای عوض کردن آی پی مودم و یا پسورد مودم به منوی LAN بروید و برای تنظیمات وایلس مودم به منوی Wireless بروید.
وب سایت توسینسو

در تصویر بعد قسمتی هست به نام VPI و VCI که باید دارای مقادیری باشند مقادیر متداول آن در ایران 0 و 35 برای اکثر سرویس دهنده ها و 8 و 35 می باشد

  • نکته: این مقادیر باید دقیق باشد اگر نمیدانید ویا مطمئن نیستید از ISP خود سوال کنید و این مقادیر را پر کنید ، سپس روی دکمه Next کلیک کنید.
  • نکته : فقط مقادیری را که در این آموزش میبینید مورد تغییر قرار دهید.
وب سایت توسینسو

در قسمت بعد گزینه PPP Over Ethernet PPPoE را انتخاب و آیتم Encapsulation Mode را روی LLC میگذاریم و روی دکمه Next کلیک کنید.

  • نکته : Bridge در این صفحه است که به صورت Default تمامی مودم ها روی Bridge هستند .
وب سایت توسینسو

در این قسمت (Username و Password) مربوط به سرویس اینترنتی را که خریداری کرده اید در فیلد های PPP Username و PPP Password را وارد کنید، سایر گزینه ها را بدون تغییر بمانند و روی Next کلیک کنید.

  • نکته: اگر یوزر و پسورد را نمیدانید باید از شرکت یا سازمانی که ADSL را خریداری کردید بپرسید
وب سایت توسینسو

در تصویر بعد حتماً تیک Enable Nat را بزنید (همانند تصویر زیر)

وب سایت توسینسو

سپس خلاصه ای از تنظیمات نشان داده میشود. جهت تایید نهایی روی دکمه Save کلیک کنید

وب سایت توسینسو

سپس مجدد به صفحه ابتدایی WAN که در ابتدا رفته بودیم باز میگردیم ،روی گزینه SAVE/REBOOT کلیک کنید.بعد از حدود 2 دقیقه مودم Reboot شده و به اینترنت متصل خواهد شد.از قسمت Internet و wireless میتوانید تنظیمات وایرلس را انجام دهید

وب سایت توسینسو

توضیح: SSID نام وایرلس شما هست که اون نام رو میتونید تو موبایل یا تو لب تاپ هاتون ببینید و بهش وصل شید.اگر broadCast SSID به صورت No باشد دیگر این نام برایهیچ دستگاهی نشان داده نمیشود (پیشفرض yes می باشد) authentication در چند مدل میتواند باشد این قسمت برای امنیت وایرلس شما هست که دیگران نتوانند از وایرلس شما استفاده کنند.Wep,Wpa,Wpa2, و ... چندین مورد از این قسمت می باشند .

وب سایت توسینسو

WPA2 را انتخاب میکنیم تا صفحه ما به شکل زیر در آید

وب سایت توسینسو

سپس یک رمز از 8 کارکتر تا 63 کارکتر بهش میدیم که این رمز (رمز Wifi ما هست) سپس NEXT میزنیم تا بتوانیم از Wireless با امنیت هم استفاده کنیم.

وب سایت توسینسو

پیشنهاد میشود برای سهولت در کار از RUN WiZARD استفاده کنید تا مرحله به مرحله کارتون بره جلو.حالا که تونستیم مودم رو به صورت PPPOE تنظیم کنیم فقط کافیه اون رو به سوئیچ وصل کنیم و تمام سیستم های دیگه هم آی پی به صورت اتومات(Optain)دریافت کنن در این صورت تمامی کامپیوتر ها ایترنت دارن

اما اگر بخواییم یکی از این سیستم ها اینترنت نداشته باشد ولی به شبکه متصل باشد کافی است آی پی در رنج مودم برای سیستم مورد نظر Set کنیم ولی قسمت Default Gateway را خالی بگذاریم نکته:آی پی Default Geatway همان آی پی مودم ADSL می باشد.ضمناً جهت Share کردن اینترنت در شبکه و مدیریت روی آن میتوانید از لینک زیر استفاده کنید

  • چگونه اینترنت را در شبکه به اشتراک بگذاریم؟

    اینکار هم از طریق امکانات پیشفرض ویندوز سرور به نام ICS ممکن است و هم از طریق ارتباط با مودم اینترنت که فرآیند NAT را انجام می دهد ممکن است ، در عین حال روشی به نام راه اندازی پروکسی سرور هم برای اشتراک گذاری اینترنت در شبکه استفاده می شود که در این آموزش به شما یاد داده می شود
  • ساده ترین راه اشتراک گذاری اینترنت در شبکه چیست؟

    ساده ترین راه استفاده از قابلیت NAT پیشفرضی است که بر روی مودم اینترنت شما قرار گرفته است ، اگر شبکه شما کابلی است ، کافی است آن را با کابل به شبکه متصل کرده و آدرس Gateway کامپیوترهای شبکه را مودم قرار بدهید تا اینترنت داشته باشند
  • چگونه بر روی مصرف اینترنت کاربران شبکه نظارت کنیم؟

    اینکار صرفا با استفاده از نرم افزارهای حسابرسی یا اکانتینگ اینترنتی مثل CCProxy ، Kerio Control یا روتربورد میکروتیک ممکن است و با امکانات پیشفرض ویندوز نمی توان مصرف اینترنت را در شبکه مدیریت کرد

فرهاد خانلری
فرهاد خانلری

کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

فرهاد خانلری ، مدرس شبکه و برنامه نویسی مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت ، سابقه فعالیت در موسسات و مراکز دولتی در قالب پروژه ، مشاوره و تدریس ، برنامه نویسی ++C ، سی شارپ و دات نت ، متخصص و مدرس شبکه های مبتنی بر سیستم عاملهای مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سخت افزار و ...

نظرات